پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
ممنوعیت حمل سلاح سرد تحت عنوان «الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی»، برای اجرا در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

شعارسال: قانون الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی، در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ 22 آذر امسال به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و شورای نگهبان در تاریخ 29 آذر، آن را تایید کرد.

در تبصره یک این قانون آمده است: حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی که صرفاً به منظور درگیری و ضرب و جرح انجام شود جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می گردد. واردات، تولید و عرضه سلاح های مذکور ممنوع است و مرکتب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد این سلاح ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود.

تبصره دو این قانون نیز می‌افزاید: تولید، عرضه یا حمل ادوات موضوع تبصره یک در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی پس از دریافت مجوز بلامانع است.

نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آیین نامه‌ای است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:19دی 1396، کدخبر: 1623347،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین