پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات تعمیر هفت هزار واحد آسیب دیده استان آغاز شده، گفت: تاکنون تعمیر 2 هزار و 500 واحد از این تعداد به اتمام رسیده است.

شعار سال:  رضا خواجه ای روز چهارشنبه اظهار کرد: پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه و در ارزیابی های انجام شده حدود 78 هزار واحد نیاز به بازسازی و مرمت داشت که 20 هزار و 360 واحد احداثی نوع یک و 57 هزار و 990 واحد نیز تعمیری بود.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز که کمتر از 2 ماه از فعالیت 10 ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده کرمانشاه می گذرد کار آواربرداری 9 هزار و 708 واحد و پی کنی 2 هزار و 195 واحد نیز انجام شده است.

خواجه ای با بیان اینکه عملیات فنداسیون 307 واحد انجام و دیوارچینی 35 واحد نیز به اتمام رسیده، افزود: اسکلت 12 واحد تخریبی، نصب شده و عملیات سقف گذاری 2 واحد نیز به اتمام رسیده است.

**پرداخت 200 میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه از معرفی 25 هزار نفر به بانک برای عقد قرارداد خبر داد و گفت: از این تعداد 10 هزار و یکصد نفر با تکمیل پرونده با بانک قرارداد امضا کردند.

وی همچنین از پرداخت کمک های بلاعوض به 12 هزار و 380 نفر از افراد آسیب دیده خبر داد و گفت: به این افراد در مجموع حدود 200 میلیارد ریال پرداخت شده است.

خواجه ای مقدار کمک بلاعوض واحدهای احداثی شهری را 60 میلیون ریال، کمک بلاعوض واحدهای احداثی روستایی را 50 میلیون ریال و کمک بلاعوض واحدهای تعمیری شهر و روستا را نیز 20 میلبیون ریال ذکر کرد.

**اسکان موقت بیش از 9 هزار خانواده در مناطق زلزله زده

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از تحویل 9 هزار و 662 کانکس برای اسکان افراد زلزله زده خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد افرادی که منازل آن ها نیاز به بازسازی دوباره داشته است، کانکس تحویل گرفته اند.

وی تاکید کرد: هم اکنون هیچ مشکلی برای تحویل کانکس به افراد زلزله زده وجود ندارد و هر یک از خانوارهایی که تاکنون کانکسی به آن ها تحویل نشده می توانند با مراجعه به ستادهای معین بنیاد مسکن درخواست تحویل کانکس را ارائه کنند.

**پرداخت 80 میلیارد ریال وجه اسکان موقت به افراد

خواجه ای افزود: البته تاکنون حدود یک هزار و 600 نفر به جای کانکس وجه اسکان موقت به مبلغ 50 میلیون ریال را دریافت کرده اند که رقمی حدود 80 میلیارد ریال می شود.

وی در پایان ضمن اینکه از مردم مناطق زلزله زده خواست که هرچه سریعتر نسبت به تکمیل پرونده خود برای معرفی به بانک و دریافت تسهیلات درنظر گرفته شده برای بازسازی هرچه سریعتر واحدهای خود اقدام کنند، گفت: پس از تکمیل مدارک، این تسهیلات ظرف مدت 48 تا 72 ساعت به حساب آن ها واریز می شود.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 20دی 96، کدمطلب:82791479، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین