پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد شهرستان بهشهر در شرق مازندران گفت: هم اکنون 10 سرمایه گذار جدید متقاضی فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در این بندر و منطقه ویژه اقتصادی هستند.

شعار سال: سیاوش رضوانی مبلغ سرمایه گذاری پیش بینی شده این متقاضیان جدید را حدود 3 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: موافقت اولیه برای سرمایه گذاری این گروه اقتصادی در بندر امیرآباد صادر شد و با دریافت مجوزهای قانونی از سایر دستگاه های مرتبط فعالیت اجرایی این پروژه ها شروع می شود.

رضوانی سرمایه گذاری این متقاضیان را در تولید مبل، صنایع چوبی ، مخازن ذخیره ای و کارخانجات تولید آرد بیان کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مازندران حجم سرمایه گذاری اقتصادی فعال در این بندر را حدود 10 هزار و 100 میلیارد ریال با اشتغال یک هزار و 80 نفری اعلام کرده است.

رضوانی واحدهای فعال سرمایه گذاری را شامل صنایع چوبی، مبل، ام دی اف، گچ و کاغذ سازی دانست.

** 210 هکتار زمین آماده برای سرمایه گذاری در امیرآباد

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی مازندران گفت که هم اکنون 210 هکتار زمین برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده سازی شد.

رضوانی اظهارداشت : این اراضی با قیمت نازل برای سرمایه گذاری اقتصادی در اختیار متقاضیان قرار داده می شود و برنامه مدیریت بنادر نیز پایین نگهداشتن قیمت زمین و سایر مشوق ها برای ایجادانگیزه در افزایش میزان سرمایه گذاری است.

** واحد های آلاینده خطر قرمز منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت که استقرار واحدهای آلاینده از خطوط قرمز بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی است و حمایت ما و در اختیار گذاشتن زمین و سایر امکانات برای واحدهای صنعتی سبز است.

سیاوش رضوانی خاطرنشان کرد: با این رویکرد از ورود هرگونه واحدهای آلاینده در اراضی بنادر جلوگیری می شود.

وی درمورد بحث استقرار پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت که تاکنون هیچ اقدام عملی برای دریافت زمین و یا سایر مجوزهای قانونی انجام نشده است.

رضوانی تصریح کرد : چنانچه بحث استقرار پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی نیز مطرح می شود به معنای واحدهای پایین دستی این صنعت مطابق با شرایط زیست محیطی منطقه است.

** 25 هکتار زمین برای گردشگری

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد رویکرد جدید حاکم در بنادر امیرآباد را توسعه صنعت گردشگری در کنار سایر فعالیت های اقتصادی دانست و گفت که برای این کار 25 هکتار زمین در انتهای شرقی بندر امیرآباد در نزدیکی میانکاله برای توسعه صنعت گردشگری پیش بینی شد.

رضوانی اظهارداشت : بزودی این زمین برای سرمایه گذاری در ساخت مراکز اقامتی و سایر امکانات جهت پذیرش مسافران و گردشگران در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

وی اضافه کرد : ایجاد مراکز اقامتی و سایر امکانات زیرساختی گردشگری در حاشیه تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران به عنوان یکی از ذخیره گاه زیست کره با تنوع گیاهی و جانوری می تواند جاذب برای توریست داخلی و گردشگری باشد.

** اختصاص 15 هکتار زمین برای فضای سبز

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اختصاص 15 هکتار زمین داخل این گذرگاه اقتصادی برای ایجاد فضای سبز را از دیگر برنامه های مدیریت جدید دانست.

رضوانی افزود : در حال حاضر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی داخل بندر امیرآباد آماده اجرای ین طرح هستند و ما در صورتی که سرمایه گذار بیرونی تمایل به این کار داشته باشد، به آنها واگذار خواهیم کرد.

بندرامیرآباد درسال 75 به تصویب هیات وزیران رسید و عملیات ساخت آن از سال 82 شروع و در شرایط فعلی این گذرگاه اقتصادی 15 اسکله دارد که سالانه حدود 7.5 میلیون تن ظرفیت بارگیری و تخلیه دارد و طرح اسکله رو رو و اتصال آن به شبکه ریلی سراسری کشور نیز با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

بندرامیرآباد تنها بندر استان های شمالی کشور است که در حال اتصال به شبکه ریلی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 20دی 96، کدمطلب:82791665، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
چقدر خوب که این سرمایه گذاری با انتقال تکنولوژی به داخل همراه بشه تا دوسر برد باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین