پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تشریح پشت پرده گرانی تخم مرغ در کشور، از رفتار انحصاری یک فرد سخن گفت و افزود: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی باید با حضور در مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.

شعار سال: جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از عدم نظارت بر دستگاه های دولتی انتقاد کرد و افزود:چرا یک شبه قیمت هر کیلو تخم مرغ به 75 هزار ریال افزایش یابد؟ چرا وزارت جهاد کشاورزی جلوی فردی که در این زمینه انحصاری رفتار می کند را نمی گیرد، فردی که 95 درصد انحصار واردات ذرت و سویا کشور را در اختیاردارد.

وی خراسان رضوی را از تولید کنندگان و صادر کنندگان عمده تخم مرغ در کشور دانست و اظهار کرد: دو ماه قبل مرغداران مشهدی خبر افزایش قیمت تخم مرغ را پیش بینی کرده و تاکید کردند که یک فرد انحصار همه این محصول را در دست دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به افزایش اندک ، اندک قیمت نهاده های دامی بدون افزایش جهانی آن در کشور تصریح کرد: این فرد با این اقدام در طی شش ماه قیمت این نهاده ها را دو برابر کرد و مرغدار نیز مجبور به افزایش قیمت تخم مرغ شد و اینگونه تخم مرغ تبدیل به پاشنه آشیل نا آرامی های اخیر گردید.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: علاوه بر مسائل یاد شده آنفلوانزا نیز در واحدهای مرغداری کشور شیوع یافت به طوریکه موجب تلف شدن 10 میلیون قطعه مرغ تخمگذار از 30 میلیون قطعه مرغ تخم گذار کشور شد .

وی ادامه داد: چرا وزارت کشاورزی قبل از بروز این مشکل به وارد کنندگان اعلام نکرده بود تا با پیش بینی واردات مناسب از افزایش قیمت جلوگیری کنند؟ آیا عملکرد یک فرد انحصار کننده با یک نظارت ساده بار نامه های او قابل کنترل نیست؟ .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر بنده اینها عمدا رها شد و همه این مسائل از آقای حجتی از تریبون مجلس سوال می شود و وی باید با حضور در مجلس پاسخگو باشد.

کریمی قدوسی در ادامه با بیان اینکه مشکلات، مفاسد و گرفتاری های کشور و انقلاب اسلامی تنها با انتقاد و استفاده از ظرفیت قانونی امر به معروف و نهی از منکر حل می شود، گفت: انقلاب اسلامی با نقد و اعتراض به وضع موجود آن زمان شروع شد و تمام تلاش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این بوده است که روحیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل نشود که اگر این واجب متوقف شود همه چیز انقلاب از بین می رود.

وی اساس امر به معروف را نقد حاکمان و مسئولین دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان نقد می شوند بدون اینکه مکدر شوند و در حقیقت هدف از این دعوت ها و دیدارهای نقادانه دانشجویان با رهبری حفظ روحیه نقد در جامعه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نقد و اعتراض حق مردم است اما وقتی دشمن ساختار را برای حرمت شکنی فراهم کرده و کشته سازی می کنند مردم باید دقت کنند تا این اقدامات تعطیل شود و دشمنان و آشوبگران تنها مانده و شناسایی شوند.

کریمی قدوسی با اشاره به اغتشاشات روزهای گذشته در شهرهای مختلف گفت: کسانی که بانک و پرچم کشورشان را آتش می زنند، به مقدسات توهین کرده و کشته سازی را در ردیف اهداف خود قرار می دهند از مردم نیستند .

وی خطاب به دولت بیان داشت: بنده به عنوان نماینده جز نطق و موضع گیری چیزی ندارم ، آیا به من نماینده حق می دهید نقد کنم و نطق داشته باشم و یا نسبت به نفوذ ، کم کاری و یا با توجه به اطلاعاتی که بدست می آورم اعتراض نمایم؟.

این نماینده اصولگرای مجلس به قانون جامع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب دی ماه 1394مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در این قانون به مردم اجازه داده شده است که در چارچوب ایجاد سازمان های مردم نهاد و به روش قانونی اعتراضات خود را مطرح کنند.

کریمی قدوسی گفت: بر اساس قانون، تاسیس یک سازمان مردم نهاد نباید بیش از یک ماه به طول انجامد و اگر بیش ازاین مدت به طول انجامید، استانداری مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: در این قانون حق تظاهرات با مجوز؛ همراه با تعیین مکان و موضوع مشخص برای تجمع پیش بینی شده است. همچنین این سازمان ها می توانند اطلاعیه منتشر کرده و مطابق قانون پلیس باید از تظاهرکنندگان حمایت کند.

به گفته نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ، این در حالی است که آقای روحانی نسبت به تصویب به این قانون کاملا اعتراض داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت افکارنیوز، تاریخ 20 دی 96، کد مطلب: 702106: www.afkarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین