پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یارانه حق تمامی اقشار جامعه ایرانی نیست.

شعار سال: محمد فیضی عصر پنج‌شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: اینکه ۷۶ میلیون نفر یارانه بگیرند و آن فردی که در ونک می‌نشیند با فردی که در روستای دوردست زندگی می‌کند به صورت برابر ۴۵ هزار تومان دریافت کنند، منصفانه نیست.

وی افزود: به منظور ساماندهی یارانه بر خلاف سال جاری که چهار هزار میلیارد تومان از محل یارانه برای کمک به فقر مطلق صرف می‌شد، کمیسیون تلفیق مصوب کرد در بودجه سال آینده این رقم به هفت هزار میلیارد تومان افزایش یابد و اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین برای محرومیت‌زدایی بر خلاف امسال که قیر رایگان در لایحه دولت نیست، مجلس در نظر دارد در بودجه سال آینده اعتباری برای قیر رایگان در نظر گرفته و قیر یارانه دار صرف راه‌های روستایی شود.

فیضی با بیان اینکه مجلس در بودجه سال ۹۷ به اقشار کم برخوردار و کم‌درآمد توجه ویژه داشته است، اضافه کرد: از جمله مصوب شد، عوارض آب و برق و گاز افزایش نداشته باشد و در صورت افزایش در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات این مهم با مصوبه هیئت‌وزیران عملیاتی شود.

وی با اذعان به اینکه کل بودجه کشور در سال آینده ۳۶۸ هزار میلیارد تومان تعیین شده است، افزود: از این میزان ۱۰۱ هزار میلیارد تومان از محل درآمد نفت، ۱۹۳ هزار میلیارد تومان از محل درآمد مالیات و مابقی دارایی‌هایی سرمایه‌ای تأمین می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس همچنین به اختصاص ۶۸ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه اشاره کرد و بیان داشت: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در کمیسیون تلفیق به این رقم اضافه شده است.

تهاتر بدهی اشخاص به بانک‌ها

وی در خصوص عدم استقبال ادارات از اسناد خزانه ادامه داد: به عقیده بنده استقبال مطلوب نیست و هر پروژه مصوبی اجرا شود می‌تواند اسناد خزانه دریافت کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به اختصاص ۳۲ درصد درآمد نفت و گاز به صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده نیز اشاره و تأکید کرد: به اندازه یک سوم کل بودجه یعنی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مصوب شده که برای بدهی اشخاص به بانک و طلب از دولت تهاتر شود.

فیضی تصریح کرد: در واقع هر فرد حقیقی و حقوقی و نهاد عمومی و غیردولتی که تا پایان سال ۹۵ مطالبات قطعی از دولت داشته و از سویی بدهی بانکی دارد، این بدهی تهاتر و تصفیه دسته‌جمعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق موضوع بررسی درآمدهای بودجه را به اتمام رسانده است، اضافه کرد: از جمله برای تکمیل فضاهای آموزشی، تجهیز آزمایشگاه‌ها، ساماندهی نرخ حامل‌های انرژی تصمیماتی اتخاذ شده است.

مسئولان اردبیل اعتبارات جذب شده را از دست ندهند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص مهم‌ترین مسائل استانی نیز اضافه کرد: یکی از موضوعات ارتقا سهم اردبیل از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به عقیده فیضی سهم ۴۹ صدم درصدی اردبیل از شرکت‌های دانش‌بنیان مقبول نیست و می‌بایست به منظور ارتقا این سهم تلاش شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته یکی از مطالبات مردم یعنی مطالعه و احداث راه‌آهن اردبیل- پارس‌آباد در جدول قانون بودجه سال آینده قرار گرفت.

وی متذکر شد: از سویی با پیگیری‌ها ۲۷.۵ میلیارد تومان برای فاضلاب استان ابلاغ اعتبار اخذ شده که لازم است مسئولان با همدلی زمینه جذب این اعتبار را فراهم سازند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این اعتبار می‌توان ۴۵ کیلومتر فاضلاب را تقویت کرد، تصریح کرد: جذب آن منوط به همدلی مسئولان استان است.

فیضی همچنین از پیگیری اخذ مصوبه مجلس برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری خبر داد و بیان داشت: متأسفانه نقاط ضعف مناطق بیش از نقاط قوت مطرح می‌شود و این در حالی است که اشتغال، صادرات و سرمایه‌گذاری از مزیت‌های مناطق آزاد است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 21دی 96، کدمطلب:4197158، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
واقعا عدالت با تساوی فرق میکنه! دارن راست میگن! چرا یه سرمایه دار باید همون قدر بگیره که یه نیازمند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین