پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران صید ذخایر ماهیان غضروفی در سال ۷۰ را ۱۳۰۹ تن بیان کرد و گفت: این آمار در سال گذشته به ۹ تن کاهش‌یافته است.

شعار سالعباسعلی شیخ تبار پیش ازظهر یکشنبه در جلسه مبارزه با صید قاچاق در فرمانداری جویبار با اعلام اینکه خاویار یک برند وکالای لوکس جهانی بوده است، افزود: اسم و آوازه کشور به تولید ماهیان خاویاری بوده است که در مقطعی به دنبال جایگزینی صادرات خاویار به‌جای صادرات نفت در کشور بودیم که متأسفانه میزان استحصال خاویار در سال ۷۰ از رقم ۲۰۵ تن به ۴۷۰ کیلوگرم در سال ۹۵ رسیده است.

وی با تأکید براینکه درسال ۸۹ در اجلاس سران دریای خزر با توجه به بازسازی ذخایر ماهیان خاویار صید آن به ایران داده‌شده است، اظهار داشت: آلودگی و قاچاق آزادانه خاویار در کاهش این ذخایر دریای خزر مؤثر بوده است.

شیخ تبار از تولید ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی در سال خبر دادو گفت: ۴ هزار صیاد و ۵۴ تعاونی صیادی در مازندران مشغول به فعالیت‌ هستند.

معاون صید وبنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به اینکه سالانه به‌طور متوسط ۱۵۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی در مازندران صید می‌شود، افزود: در دو سال گذشته روند کاهشی رشد سریعی داشته، به‌طوری‌که این آمارها از ۱۲ هزار تن در سال ۸۵ به ۳ هزار و ۵۰۰ تن در سال گذشته کاهش داشته است.

وی بیان کرد: رودخانه‌ها رگه‌های حیات دریای خزر بوده و این رودخانه‌ها ازلحاظ کمیت و کیفیت با چالش‌های عدیده‌ای مواجه هستند.

شیخ تبار به وجود ۱۰۰ رشته رودخانه ریزودرشت در سطح استان اشاره و تصریح کرد: اداره شیلات در ۲۰ رشته رودخانه کار تولید و تکثیر ماهیان را انجام می‌دهد.

وی با اعلام اینکه ۶۵ میلیون قطعه ماهی سفید در سال گذشته شهید رجایی ساری تولیدشده است، اظهار داشت: ورود حجم زیادی از سموم، فاضلاب شیمیایی، صنعتی و بیمارستانی عامل آلودگی‌های زیست‌محیطی رودخانه‌های استان را افزایش داده است.

وی احداث سدهای لاستیکی و پل‌ها را عاملی برای عدم مهاجرت ماهیان به نقاط بالادست رودخانه بیان کرد و گفت: پل‌های احداث‌شده درحریم رودخانه‌ها در کاهش زادوولد ماهیان تأثیر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در دریای خزر کاهش ذخایر آبزیان بوده است، خاطرنشان کرد: گونه‌های منحصربه‌فردی در دریای خزر وجود دارد که اگر مدیریت صحیح در آن اعمال شود موهبت الهی برای نسل‌های آینده خواهد بود.

شیخ تبار از وجود ۷۰۰ شناور فاقد هویت در سواحل استان وجود داردو گفت: کمبود سوخت و نیروهای یگان حفاظت در برخورد با صیادان غیرمجاز مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی بیان کرد: ۱۶ نقطه داستان تکثیر طبیعی ماهیان انجام می‌شود که با تأمین اعتبار مناسب این مکان‌ها افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول از کاهش شدید ذخایر آبزیان دریای خزر اشاره و بیان کرد: احکام دستگاه قضا باید به‌گونه‌ای باشد که قاچاقچیان را زمین‌گیر کرده و همچنین باید از فروش ابزارهای غیراستاندارد صید در بازارها نیز جلوگیری شود

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 24دی 96، کدمطلب:4199272، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
تموم تولیداتو باید بالا ببریم تا نفتو از سبد اقتصاد بیرون ببریم حالا تولید خاویار از 200تن رسیده به نیم تن؟
استراتژی نداریم برا روند اقتصاد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین