پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
دادستان گلوگاه گفت: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها چه داخل و چه خارج از بافت و محدوده قانونی شهر و روستا جرم است و علاوه بر قلع و قمع بنای احداثی غیرمجاز این افراد به پرداخت جزای نقدی در حق دولت محکوم می‌شوند.
شعار سال: رحمت‌اله عشقی واسوکلایی طی گفت‌وگویی ضمن تاکید بر اینکه هر گونه تغییرات در اراضی زراعی و باغ‌ها باید با نظارت جهاد کشاورزی صورت گیرد، گفت: دهیاران روستاها نسبت به آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در این خصوص باید اقدام کنند و ماموران اداره جهادکشاورزی نیز قبل از آنکه تغییر کاربری‌ها منجر به صرف هزینه سنگین در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها شود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها چه داخل و چه خارج از بافت و محدوده قانونی شهر و روستا جرم است و علاوه بر قلع و قمع بنای احداثی غیرمجاز این افراد به پرداخت جزای نقدی در حق دولت محکوم می‌شوند.

دادستان گلوگاه بیان کرد: به کلیه روسای ادارات آب، برق، گاز، مخابرات، بنیاد مسکن، دهیاری و بخشداری اعلام می‌داریم هر کسی در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها تخطی نماید متخلف محسوب شده و با وی برخورد قانونی می‌شود و نباید اجازه داد احداث بنا صورت گیرد و شخص متحمل هزینه سنگین شود و نظام نیز با تحمل هزینه سنگین مبادرت به تخریب بنای احداثی نماید.

عشقی ادامه داد: به کلیه مالکان اراضی کشاورزی نیز اعلام می‌داریم اگر زمین کشاورزی به مدت سه سال بلاتکلیف بماند و کشت و زرع صورت نگیرد به موجب قانون آنرا تصاحب و به کشت و زرع آن ملک اقدام خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از مردم شهید پرور گلوگاه، گفت: کشاورزان گلوگاهی با تلاش، پشتکار و همت مسولان توانستند از زمین‌های زراعی حداکثر استفاده را نمایند و درصد زیادی از گندم مازندران را به تناسب جمعیت و وسعت زمین تامین نمایند.

دادستان گلوگاه افزود: با توجه به رویکرد دستگاه قضا در کشور و اقدام جدی و قاطعانه دادگستری با متخلفان دیگر شاهد تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در این شهرستان نیستیم مگر آنکه در گذشته اتفاق افتاده باشد که آن موضوعات نیز در حال بررسی است.

عشقی اظهار کرد: از دیگر موضوعاتی که این دادسرا در سر لوحه کار خود قرار داده بحث پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرائم است که با راه اندازی دفتر پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری گلوگاه این موضوع به صورت جدی و هدفمند پیگیری شده است.

وی گفت: با تلاش بخش خصوصی و تعامل مسولان مرکز نگهداری معتادان در این شهرستان راه اندازی شده و برخی افراد معتاد که برخی از آنها نیز سابقه جرم داشتند و در این مرکز نگهداری می شوند.

دادستان گلوگاه تصریح کرد: تمامی تلاش در جهت پاک نمودن آنها از سموم مواد مخدر از ناحیه بخش خصوصی صورت می‌گیرد که ادامه فعالیت این مرکز مستلزم همکاری همه مسئولان شهرستان، استان و کشور می‌باشد.

عشقی از تلاش سرهنگ ذات‌الله رضوانی فرماندهی انتظامی گلوگاه و همکارانشان تقدیر کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی عوامل انتظامی و حضور پر رنگ آنان در سطح جامعه، الحمدالله شاهد کاهش وقوع بزه در این شهرستان می‌باشیم.

وی تاکید کرد: حفظ منابع طبیعی، مرتع، اراضی ملی، حریم و بستر رودخانه ها، چشمه ها، جنگل و حریم ساحل دریا نیز از موضوعاتی است که دستگاه قضایی شهرستان در سرلوحه کار خود قرار داده است.

دادستان گلوگاه بیان کرد: تحت هیچ شرایطی به هیچ شخصی حقیقی یا حقوقی اجازه نمی‌دهیم بدون هماهنگی با این مرجع نسبت به برداشت مخلوط از بستر رودخانه اقدام نماید.

عشقی در پایان افزود: به کلیه ادارات مربوطه اعم از اداره صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و محیط زیست اعلام داشتیم چشم انداز زیبای شهرستان باید به صورت بکر باقی بماند و به نسل آینده منتقل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه جامع اطلاع رسانی گلوگاه ما، تاریخ انتشار:13 دی1394، کد مطلب: 98899 ، www.galougahema.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین