پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
شورای فنی میراث فرهنگی استان اصفهان، طرح نهائی نصب حفاظ روی دهانه های سی و سه پل تاریخی را تصویب کرد تا از این به بعد پل های تاریخی اصفهان ایمن باشند.

شعارسال : نخستین صحبت ها مبنی بر نصب حفاظ بر دهانه های سی و سه پل، با انتشار خبری مبنی بر کشته شدن کودکی دو ساله به دلیل پرت شدن از سی و سه پل در مهر امسال منتشر شد.

یکی دو روز بعد یعنی ۲۰ مهر، حتی میراث فرهنگی استان اصفهان در طرحی آزمایشی دیوارهای سی و سه پل را با دریل برای نصب نرده های چوبی سوراخ کرد و برای یکی از دهانه ها نرده نصب کرد.

در آن زمان از یک سو دوستداران میراث فرهنگی با این اتفاق مخالفت کردند و از سوی دیگر میراث فرهنگی قول داد این نرده در قالب طرحی آزمایشی و برای بررسی جوانب کار است، این نهاد فرهنگی به قول خود عمل کرد و یک ماه بعد یعنی ۲۰ آبان ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی استان اصفهان به اعلام کرد؛ « طرح "نرده کشی" در دهانه های سی وسه پل اصفهان توسط کارشناسان میراث فرهنگی رد شده و اکنون در حال بررسی های بیشتر در این زمینه هستیم

و حالا بعد از گذشت بیش از دو ماه از آخرین اظهارنظرها در این زمینه طاهری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان می گوید: براساس نتیجه ی جلسه ی شورای فنی میراث فرهنگی استان اصفهان که صبح روز - شنبه ۳۰ دی- برگزار شد، قرار است تا حفاظ برای دهانه هایی که به نمای پل راه داشته و حالت پرتگاه دارند و به بخش بیرونی پل ارتباط پیدا می کنند، با هدف ایمن سازی در سی و سه پل نصب شود.

او با بیان این که قرار نیست این حفاظ ها برای همه ی دهانه های سی وسه پل نصب شود، تاکید می کند: این حفاظ ها براساس تصویب شورای فنی با تلفیقی از چوب و فلز در قالب نرده در این دهانه ها نصب می شوند.

وی انجام این کار را بعد از تائید طرح توسط شورای فنی میراث فرهنگی استان اصفهان می داند و ادامه می دهد: نخست مشاوران میراث فرهنگی شامل کارشناسان میراث فرهنگی و سازمان نوسازی و به سازی شهرداری در استان اصفهان طرح مورد نظر را تهیه می کنند و بعد از بررسی و تائید در این شورا، اقدامات بعدی برای ساخت و نصب این حفاظ ها انجام می شود.

طاهری تاکید می کند: در این شورا نهائی شدن این طرح تصویب شده است، بنابراین این کار به طور قطع انجام می شود اما در هر مرحله ی شورای فنی میراث فرهنگی استان اصفهان باید این مراحل را تائید کند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین از ادامه دار بودن این طرح برای دو پل تاریخی دیگر یعنی پل «خواجو» و پل «شهرستان» خبر می دهد و می افزاید: اجرائی شدن این طرح برای هر کدام از این پل ها براساس طرح های جداگانه و با تائید شورای فنی و مناسب با موقعیت و پل مورد نظر رخ می دهد.

به گفته ی او، طرح نصب حفاظ برای دهانه های پل خواجو، متناسب با حفاظ هایی که در گذشته در برخی از دهانه های این پل انجام شده است، صورت می گیرد تا ایمن سازی در این پل ها نیز اتفاق بیفتد.
۲۸ دی نیز یکی از سایت های خبری، خبر دیگری مبنی بر سقوط پسر ۱۷ ساله ای که از شهر بابل به اصفهان سفر کرده بود منتشر کرد. او در هنگام گرفتن عکس از ۳۳ پل سقوط کرد.

این خانواده در حال گرفتن عکس یادگاری بودند که پسر خانواده در حال گرفتن عکس به سمت عقب شروع به حرکت می کند و غافلگیرانه از پل سقوط کرده است، او اکنون در کما به سر می برد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری دنیای سفر، تاریخ انتشار: 1 بهمن 1396، کدخبر: 11473، www.donyayesafar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین