پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس با اشاره به اهمیت حفظ اراضی کشاورزی و باغی اعلام کرد: 402 پرونده تغییر کاربری اراضی برای رسیدگی به دادگاه این شهرستان ارجاع شده است.

شعارسال: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس با اشاره به اهمیت حفظ اراضی کشاورزی و باغی اعلام کرد: 402 پرونده تغییر کاربری اراضی برای رسیدگی به دادگاه این شهرستان ارجاع شده است.

محرمعلی اسدزاده افزود: این تعداد پرونده در مراجع قضایی در دست بررسی است که برخی ازآنها در صورت حاضر نشدن در دادگاه متضرر می شوند.

وی، تغییر کاربری اراضی و بخصوص تغییر باغات و زمین های کشاورزی را حاصل سودجویی برخی افراد دانست و گفت: برخورد قاطع و قانونی با متخلفان در این بخش ضروری است.

اسدزاده گفت: اداره جهاد کشاورزی فردیس از طریق مالکان نسبت به تسهیل و رفع موانع برای احیای این زمین ها و بازگشت آنها به چرخه تولید محصولات کشاورزی اقدام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: شهرستان فردیس دارای 38 واحد دامداری دام سبک با 10 هزار و 231 راس گوسفند و بز، 23 واحد دام سنگین با 2 هزار و 912 رأس گاو و گوساله، یک واحد طیور تخم گذار با 303 هزار قطعه، چهار واحد طیور گوشتی با 181 هزار قطعه، سه واحد آبزیان و یک واحد آبزیان گرمابی و چهار واحد آبزیان زینتی با 2 میلیون و 510 هزار ماهی زینتی است.

وی به تولیدات باغی و زراعی در این شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: سالانه 37 هزار و 771 تن انواع محصولات باغی و زراعی در شهرستان فردیس تولید می شود.

وی افزود: از مجموع محصولات تولیدی در این شهرستان ، 26 هزار و 516 تن باغی و 11هزارو255تن محصولات زراعی شامل گندم، جو و ذرت است همچنین سالانه 2 هزار و 310 تن محصولات گلخانه ای در فردیس تولید می شود.

سطح زیرکشت محصولات زراعی در فردیس یک هزار و 91 هکتار و وسعت باغ های این شهرستان یک هزار 425 هکتار است که سه هکتار نیز به کشت محصولات گلخانه ای اختصاص دارد.

وی در بخش حفظ نباتات نیز، ایجاد شبکه مراقبت مزارع غلات برای کنترل سن و علف های هرز، اجرای طرح IPM به منظور تولید محصول سالم در 400 هکتار اراضی باغی و 400 هکتار اراضی زراعی، رهاسازی عوامل بیولوژیک زنبور تریکوگراما و براکون برای کنترل بیولوژیک افات در مزارع گوجه فرنگی شهرستان فردیس را از جمله اقدامات این اداره عنوان کرد.

دوهزارو 200 هکتار اراضی کشاورزی ، یک هزار و 500 هکتار باغ و 700 هکتار گلخانه در شهرستان فردیس وجود دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1 بهمن 1396، کدخبر: 82802950، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
این پدیده زمین خواری و زمین خواران مگه تموم نشد؟ این تغییر کاربری برای استانی که نفعش برای کشور تولید محصولات کشاورزیشه یک خطر برای کل استان به حساب میاد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین