پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۸۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از استقرار پایه دوازدهم برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

شعار سال: علی زرافشان امشب در گردهمایی آموزشی توجیهی استقرار پایه دوازدهم در ساری با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97-96 به عنوان پایه جدید تحصیلی، اظهار داشت: برنامه استقرار پایه دوازدهم باید در همه شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها همانند مازندران اجرایی شود.

وی افزود: سال تحصیلی آینده نیز دوره پیش دانشگاهی با حدود 430هزار دانش آموز حذف و پایه دوازدهم با حدود 900 هزار دانش آموز، مستقر می شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ، با بیان اینکه در پایه دوازدهم، جمعیت دانش آموزی بیش از دو برابر خواهد شد، گفت: فضای آموزشی و نیروی انسانی مورد نیاز هم دو برابر خواهد شد .

وی با بیان اینکه با استقرار ساختار جدید آموزشی، حدود 350هزار دانش آموز فنی و حرفه ای و کاردانش در پایه دوازدهم تحصیل خواهند کرد، افزود: براین اساس باید نیروی انسانی، هنرآموز، امکانات و تجهیزات و فضای آموزشی جدید را پیش بینی کنیم.

زرافشان ادامه داد: با استقرار ساختار آموزشی 3-3-6، با ایجاد هر پایه تحصیلی جدید، یک پایه بالاتر حذف و جایگزین پایه تحصیلی جدید می شد که معمولا این دو پایه تحصیلی نیز از نظر تعداد دانش آموز تقریبا مشابه بوده و معلمانی که در پایه بالاتر بودند، نیاز ما را در پایه پایین تر تامین می کردند.

زرافشان با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش با استقرار ساختار آموزشی 3-3-6، اظهار کرد: این دانش آموزان، پیش از این در پایه سوم متوسطه مدرک دیپلم گرفته و از نظام آموزشی خارج می شدند که با استقرار ساختار جدید آموزشی، دوره تحصیلی دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش 12ساله شده است.

وی با اشاره به فعالیت 105 هزار مدرسه و اینکه از این تعداد 46 هزار مدرسه در مناطق شهری و روستایی زیر پنج نفر دانش آموز دارند ، افزود: استفاده حداکثری از فضا با هدف تاسیس فضای فیزیکی و صرفه جویی در منابع انسانی باید در فهرست اقدامات آموزش و پرورش قرار گیرد.

زرافشان گفت: 350 هزار دانش آموز فنی و حرفه ای در مهر 97 به مدارس اضافه می شوند و بر اساس تصمیم گیری وزارتخانه دانشگاه های فنی و علمی و کاربردی برای پذیرش دانشجدی جدید نخواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با توجه به بازنشستگی نیروی انسانی در سال جاری در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش نیازمند نیروی انسانی هستیم، افزود: آموزش و پرورش تا پایان خرداد ماه تعداد نیروی انسانی را با تفکیک رشته شناسایی و به ما معرفی کند.

زرافشان ادامه داد: با توجه به استقرار پایه دوازدهم و تنوع منابع انسانی در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، ما نیازمند نیروی انسانی و به همین نسبت هنرآموز، استادکار، سرپرست بخش هستیم.

وی با مهم برشمردن ارتقای کیفیت و توجه به ارتقای مدیریت مدرسه ، نظام برنامه ریزی در مدرسه را امری ضروری دانست و افزود: لازم است تا انگیزه را در معلمان افزایش دهیم ، اگر نظام تضمین کیفیت را در حوزه کلاس، مدرسه و فعالیت های آموزشی رصد نکنیم قطعا با چالش مواجه می شویم.

زرافشان تعامل با ذینفعان را امری دیگر در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش رضایتمندی آنان را کسب کند تا به همراه آن اعتماد ایجاد شود و ایجاد اعتماد نیز با خود سرمایه به همراه دارد که سبب رشد و شکوفایی در این حوزه می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 23 آذر 96، کد مطلب: 570147، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهران
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
تمام تغییرات اموزشی گسترده محدود میشه فقط به اسم پایه ها رو عوض کردن
یه بار پیش دانشگاهی
یه بار چهارم
یه بار دوازدهم
اصلاح اساسی لازمه تو اموزش و پرورش
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
دقت کنید از سال 88 کنکورو قرار بود حذف کنن ولی قرار نبود پایه اضافه بشه یا اسمش عوض بشه الان همینجور داره اسم پایه عوض میشه و کنکور به خودیه خودش باقیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین