پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۰۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
بر اساس مصوبه ای قرار بود به تمام پیام‌رسان‌های داخلی وام بدون بهره اعطا شود که تا به امروز خبری از این وام نیست .

شعار سال : چند روز بعد از فیلتر شدن تلگرام، دبیر شورای عالی فضای مجازی از تصویب مصوبه ای خبر داد که در راستای حمایت از پیام رسان های داخلی بود.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مصوبه‌ای را درخصوص حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی ابلاغ کرده که بر طبق آن به تمام پیام‌رسان‌های داخلی وام بدون بهره تا سقف 5میلیارد تومان بدون ضمانت نامه و با سفته اعطا می‌شود.

طرح مذکور گویا قرار بود توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شود اما با گذشت نزدیک به یک ماه از تصویب طرح حمایت از پیام رسان های داخلی اخبار ضد و نقیضی شنیده می شود.

یک منبع آگاه؛ اظهار داشت: تا به امروز هیچ یک از پیام رسان های داخلی موفق به دریافت وام 5 میلیاردی نشده اند و برخی در گیر و دار کاغذ بازی های اداری آن هستند. از طرفی وام تصویب شده قرار بود تا سقف 5میلیارد تومان بدون ضمانت نامه و با سفته اعطا شود که اینگونه نشد.

در برگه ای که از طرف پست بانک به پیام رسان های داخلی داده شده، از این وام با عنوان "تسهیلات جماله به مبلغ 50/000/000/000ریال با نرخ 8 درصد و بازپرداخت 36 ماهه در قبال اخذ ضمانت نامه بانکی معتبر" نام برده شده است، در حالی که وام حمایتی از پیام رسان های داخلی قرار بود بدون ضمانت نامه بانکی ارائه شود.

با این تفاسیر و بعد از ماجرای اغتشاشات اخیر که تلگرام نقش بسیار مهمی در آن داشت، باید از وزارت ارتباطات و فناوری پرسید که آیا وقت حمایت های همه جانبه از پیام رسان های داخلی نرسیده است؟ بهتر نیست به جای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت پیام رسان های داخلی کمی تلاش کنیم تا این پیام رسان ها بیش از پیش در داخل کشور موفق باشند؟


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 9 بهمن 96، کد خبر:6417632، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
United States
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
جدا از بحث تامین هزینه سرور ها مردم استقبال کمی به این پیامرسانها نشون دادن پس فکر نکنم تا اعتماد سازی نشده چنین چیزی جواب بده
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین