پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
بر اساس آخرین اخبار و اظهارنظر مسئولان نیشابور، تحویل یک هزار و ۳۷۴ واحد مسکن مهر این شهرستان در انتظار حضور فیزیکی یا مجازی مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای افتتاح و تحویل به مالکان است.

شعارسال: تهیه مسکن همواره به عنوان یکی از نیازهای اساسی در جامعه مطرح بوده و به همین منظور دولت نهم و دهم در راستای پاسخگویی به این نیاز، طرح مسکن مهر را مطرح کرد که در این راستا دولت متعهد شد با اجرای این طرح سالانه 1.5 میلیون واحد مسکونی را در سطح کشور بسازد.

طرح مسکن مهر گامی بلند از جانب دولت برای خانه‌دار کردن افراد کم‌درآمد و اجاره‌نشین محسوب می‌شود.

این طرح همانند تمامی نقاط کشور در نیشابور نیز اجرا شد و متقاضیان بعضاً از سال 87 اقدام به پرداخت قسمت اولیه هزینه واحد خود کردند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود امسال یک‌هزار و 374 واحد مسکن مهر در نیشابور تحویل شود اما قصه ناتمام خلف وعده مسئولان و سرگردانی متقاضیان چشم‌انتظار باز هم تکرار شد و کلید واحدهای مسکن مهر این شهرستان در دست پیمانکاران باقی ماند.

در این رابطه سراغ تنی چند از مالکانی که هنوز واحدهای خود را تحویل نگرفته‌اند، رفتیم و پای درد دل آنها نشستیم.

* قرار بود سال گذشته صاحب خانه شویم

یکی از این مالکان اظهار داشت: قرار بوده دو سال قبل واحدهای مسکن مهر 900 واحدی را به ما تحویل دهند اما به علت بی‌تدبیری برخی مسولان و بی‌کفایتی مدیرعامل تعاونی مسکن مهری که در آن ثبت نام کردیم، تا به امروز با وجود پرداخت 12 میلیون و 500 هزار تومان تنها 60 درصد پروژه انجام شده و مابقی بلاتکلیف است.

وی افزود: حال سوال بنده از رئیس اداره مسکن و شهرسازی نیشابور این است که چطور شما می‌گویید واحدها اماده است و ما منتظر وزیر مسکن برای افتتاح پروژه هستیم؟

* تاراج مصالح ساختمانی به جای طلب پیمانکار

به گفته این مالک، در این مدت ساختمان 16 واحدی مسکن مهر مربوط به این تعاونی نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه مصالح آن نیز که توسط مدیرعامل از پول اعضاء تعاونی خریداری شده بود، توسط طلبکاران به تاراج رفت.

وی افزود: آیا نباید نظارتی بر این ساختمان‌ها و این‌گونه کارشکنی‌ها انجام شود و آیا هنگامی که مسئولی برای افتتاح می‌آید همان چند واحدی که جلو دید قرار دارد، کفایت می‌کند و مابقی واحدها که مشکل دارند باید مدت‌ها فراموش شوند؟

* وعده‌های سر خرمن برای تحویل واحدها

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر نیز در این زمینه گفت: سال گذشته که برای انتخاب واحد مسکونی مراجعه کردم قرار شد در هفته دفاع‌ مقدس آن سال واحدها را تحویل دهند اما امسال اظهار داشتند که در دهه فجر تحویل داده می‌شود در حالی که همه اینها فقط وعده سر خرمن بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر پیمانکارانی که توسط وزارت راه و شهرسازی معرفی می‌شوند تا جایی که سود و منفعتشان تامین شود، کار را انجام می‌دهند اما اگر غیر از این باشد، کار را رها می‌کنند.

این متقاضی مسکن مهر تاکید کرد: وجود همین پیمانکاران عاملی برای افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر است که متاسفانه هیچ نظارتی نیز در مورد آن انجام نمی‌شود.

* فرصت افتتاح واحدهای مسکن نیشابور پیش نیامد!

عباس‌علی مرادی رئیس اداره راه شهرسازی نیشابور نیز در این زمینه گفت: در حال حاضر فاز 980 واحدی در فاز هزار و 500 واحدی که به عنوان فاز نهالستان شناخته می‌شود، مراحل آسفالت محوطه واحدهای آن در حال تکمیل‌ شدن است.

وی افزود: تمام زیرساخت‌های مجموعه برای 488 واحد از فاز 980 واحدی فراهم شده و تنها برق‌رسانی برای واحدهای مابقی در این فاز باقی مانده اما تمام زیرساخت‌های فاز 900 واحدی تکمیل است.

مرادی خاطرنشان ساخت: بر اساس توافق با شرکت تعاونی مذکور، باید واحدهای مسکن‌ مهر مورد اشاره تا 22 بهمن تحویل متقاضیان شده و در همین راستا دفترچه اقساط بانک مسکن نیز صادر می‌شد، اظهار داشت: یک‌هزار و 374 واحد مسکن مهر نیشابور در دهه فجر باید به بهره‌برداری می‌رسید.

وی افزود: در دهه فجر شاهد حضور میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در خراسان رضوی برای افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید بینالود و گلبهار بودیم اما برای نامبرده و هیئت همراه فرصتی پیش نیامد تا مسکن‌های مهر سایر نقاط استان همچون نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار افتتاح رسمی شوند و به‌ همین خاطر گفته شده که این پروژه‌ها در سفر آتی وزیر به استان یا به‌ صورت ویدیو کنفرانس افتتاح رسمی می‌شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پارسی نیوز، تاریخ انتشار: 11اسفند1392، www.parsinews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین