پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
گفته می شد اوژانس هوايي هزينه بالايي دارد -حدود 200 ميليون تومان براي هر ماه- تامین هزینه آن غیر ممکن است. رئيس دانشگاه علوم پزشکي اعلام کرده بود اورژانس هوايي سالي يک ميليارد تومان هزينه دارد و دانشگاه نمي تواند اين پول را پرداخت کند.

شعارسال: تاکنون گفته می شد اوژانس هوايي هزينه بالايي دارد -حدود 200 ميليون تومان براي هر ماه- تامین هزینه آن غیر ممکن است. رئيس دانشگاه علوم پزشکي اعلام کرده بود اورژانس هوايي سالي يک ميليارد تومان هزينه دارد و دانشگاه نمي تواند اين پول را پرداخت کند.

اما سال اخر نمايندگي که باشد به هر ضرب و زوري هست اوژانس هوايي راه مي افتد و حتي همه مسئولان هم جمع مي شوند و جلسه ويژه براي آن مي گذارند. جالب است که همه مسئولان از نماينده گرفته تا فرماندار و رئيس دانشگاه علوم پزشکي همه درباره راه اندازی ان اتفاق نظر دارند.

مثل روز روشن است که اين اورژانس هوايي کاربرد چند ماهه دارد و بعد از انتخابات تعطيل مي شود دقيقا مانند پروازهاي هوايي به عتبات از فرودگاه سبزوار. مثل روز روشن است که اورژانس هوايي بيشتر يک برنامه تبليغي و موقتي است چون بر اساس وعده هاي داده شده و اخبار اعلام شده هم اکنون سه شهر در يک مسير اورژانس هوايي دارند شاهرود، سبزوار و نيشابور. اين وضع هم معقول و به صرفه نيست و هم مسئولان کشوري با آن موافقت نخواهند کرد. اگر طرح اورژانس هوايي براي اين منطقه هم باشد در حداکثر يکي از اين سه شهر مستقر خواهد شد و با توجه به اين که شاهرود از همه شهرها زودتر اقدام و امکانات بيشتري فراهم کرده است مطمئن باشيم که اورژانس ماندگار و مورد تاييد وزارت بهداشت و ديگر نهادها فقط اورژانس شاهرود خواهد بود. مي گوييد نه،‌ منتظر باشيد تا بعد از انتخابات ببينيم.

تازه بر فرض هم که اورژانس هوايي برقرار باشد اين اورژانس چه تاثيري در پيشرفت سبزوار دارد؟ اورژانس هوايي چه مشکلي را مي تواند از شهرستان حل کند؟ درست است جاده شاهرود - سبزوار يکي از خون بارترين جاده هاي کشور است و خدا مي داند که در اين جاده چقدر خون ريخته شده است. فقط خدا مي داند که معلوم نيست اين خونريزي ها تا کي ادامه خواهد داشت. بيشترين اين کشته ها هم مربوط به منطقه سبزوار است، آيا تا به حال فکر کرديد چرا؟ براي اين که تنها وسيله حمل و نقل عمومي اش اتوبوس است و هيچ جايگزيني ندارد. شاهرود و نيشابور قطار دارند و بيشتر مسافرانش با قطار رفت و امد مي کنند. اگر آقايان واقعا دلشان به حال اين خونها مي سوزد بايد فکر اساسي بکنند؛ فکر اساسي آوردن راه آهن است نه اورژانس هوايي؟ البته دلسوزي و ترحم فايده اي ندارد بلکه مسئولان بايد براي اين وضع احساس گناه کنند و پاسخگو باشند. اگر نمايندگان محترم و مسئولان واقعا دلشان به حال اين خونها مي سوزد و واقعا مي خواهند کاري بکنند سي چهل سال گذشته چرا کاري براي آوردن ارزان ترين و امن ترين وسيله حمل ونقل نبودند و نيستند؟ به قول معروف آقايان سوراخ دعا را گم کرده اند. فقط آدم دلش به حال پول هايي که در اين چند ماه کوتاه براي اين اورژانس هوايي هزينه مي شود مي سوزد چون بعد از انتخابات ديگر اورژانسي نخواهد بود و اين خيلي واضح است. اي کاش اين پول ها را به زخمي مي زدند و با آن مشکلي هر چند کوچک را از شهرستان حل مي کردند. آيا بهمتر نبود دانشگاه علوم پزشکي اين يک ميلياردي که قرار است صرف هزينه اين اورژانس کنند، براي تکميل پرديس دانشگاه مي کرد. رئيس دانشگاه علوم پزشکي در جلسه معارفه اش گفت راه اندازي دانشکده هاي داندان پزشکي، داروسازي و طب سنتي را پيگيري نمي کند، حالا چي شده است که پيگير راه اندازي اورژانس هوايي شده است؟ آيا اين ها به خاطر فشار نمايندگان بوده است؟ آيا بهتر نيست اين يک ميليارد تومان را صرف تکميل پرديس دانشگاه کند؟ آيا بهتر نيست با اين پول زير ساخت هاي دانشگاه را آماده کند تا با ايجاد اين دانشگاه ها موافقت کنند؟ آيا نمايندگان و نمايندگان و مسئولان محترم مي دانند که دانشگاه علوم پزشکي کاشان، دانشکده داندان پزشکي دارد و رشته هايش دو برابر رشته هاي دانشگاه است. آيا آقايان مي دانند که دانشگاه علوم پزشکي کاشان به خاطر فراهم کردن همين زير ساخت و پيشرفت هاي علمي، سال 92 به تيپ يک دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور ارتقاء يافت؟

در اين ميان يکي نيست بپرسد شما که تا ديروز مي گفتنيد هزينه بالا دارد و نمي توانيم بدهيم اين هزينه ها چطور تهيه شد و اين پول ها از کجا آمد؟ کسي نيست بپرسد هزينه بالاي آن را چه کسي مي خواهد بدهد و از کجا تامين شود؟ اگر بعد از انتخابات اين اورژانس تعطيل شد آيا همين نمايندگان و مسئولان محترم پاسخگو خواهند بود و به مردم توضيح خواهند داد؟ فقط از اين در عجبيم چطور همه مسئولان به غير معمول بودن اين طرح واقفند و بار هم انجامش مي دهند. در عجبيم از اين که همه آگاهانه، تغافل کرده اند و برنامه اي را که به صرفه نيست اجرا مي کنند. در عجبيم از اين که همه اين نکات را مي دانند و مي کنند. در عجبيم از اين که همه آگاهانه، تجاهل مي کنند. و برنامه اي را که به صرفه نيست اجرا مي کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی سبزوارنیوز، تاریخ انتشار: 14مرداد1394، کدخبر: 11094: www.sabzevarnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین