پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه از سرشماری حدود چهار هزار قطعه پرنده مهاجر در استان خبر داد و گفت: متاسفانه جمعیت پرندگان مهاجر به دلیل خشکسالی‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته بسیار کم شده است.

شعارسال: رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه از سرشماری حدود چهار هزار قطعه پرنده مهاجر در استان خبر داد و گفت: متاسفانه جمعیت پرندگان مهاجر به دلیل خشکسالی‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته بسیار کم شده است.

جعفر حاصلی ، با اشاره به پایان سرشماری پرندگان مهاجر در 21 سایت استان که از حدود یک ماه قبل آغاز شده بود، اظهار کرد: در این مدت حدود چهار هزار قطعه پرنده را سرشماری کردیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعداد پرندگان مهاجر امسال بسیار کم شده بود، گفت: این میزان در سال‌های گذشته که وضعیت منابع آبی خوب بود، به 9 هزار قطعه هم می‌رسید.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحیش محیط زیست استان کرمانشاه عمده‌ترین دلیل کاهش مهاجرت پرندگان را خشکسالی دانست و ادامه داد: عمده پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی هستند و در جایی که خشکسالی باشد، فرود نمی‌آیند.

به گفته این مسئول، این کاهش فرود پرندگان مهاجر فقط مختص به استان کرمانشاه نیست و در تمام مناطق کشور که خشکسالی داشته‌ایم، وجود دارد.

حاصلی بیشترین کاهش را نیز مربوط به تالاب "هشیلان" به عنوان محل اصلی فرود پرندگان مهاجر در کرمانشاه دانست و یادآوری کرد: این تالاب سالانه میزبان حدود چهار تا پنج هزار پرنده مهاجر بود، اما امسال فقط 500 قطعه پرنده را در این تالاب سرشماری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش‌های زیادی از تالاب هشیلان به دلیل خشکسالی‌های اخیر خشک شده و فقط دور تالاب و برخی حوضچه‌های اطراف آن آب دارد.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان کرمانشاه یکی دیگر از مراکز مهم فرود پرندگان مهاجر در کرمانشاه را "سد سلیمانشاه" دانست و گفت: امسال وضعیت پرندگان در این سد خوب بود و حدود 1600 قطعه پرنده را در این منطقه سرشماری کردیم که عمده آنها "سرسبز" بودند.

حاصلی بیان کرد: در سایر مناطق نیز "سرسبز"، "خوتکا"، انواع اردک و ... سرشماری شد.

وی با بیان اینکه هر سال سرشماری پرندگان مهاجر با هدف بررسی وضعیت آنها در دی ماه انجام می‌شود، عنوان کرد: مهاجرت پرندگان به منطقه ما تقریبا رو به پایان است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1396، کدخبر: 96111106394، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین