پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
تحلیلگر اقتصاد سیاسی گفت: اگر نفت بی حساب وارد بازار شود بورس بازان سوء استفاده می‌کنند و قیمت را خودشان تعیین می‌کنند، بنابراین بعید است که در جلسات آتی اوپک و غیر اوپک از توافق بیرون بیایند چون به ضرر خودشان خواهد بود.

شعار سال: علی اصغر زرگر درباره برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر احتمال توقف توافق اوپک و غیر اوپک برای کاهش سقف تولید نفت با توجه به متعادل شدن قیمت‌ها، اظهار داشت: البته قیمت نفت صرفا به تصمیمات عرضه و تقاضا بستگی ندارد ولی بخشی مربوط به آن است، ضمن اینکه اکنون اروپا در سرما و یخبندان است و فعلا افزایش تقاضا داریم.

وی افزود: علاوه بر تاثیر تقاضا بر قیمت نفت بحران‌های سیاسی در منطقه از جمله حضور ترکیه در شمال سوریه، درگیری نیروهای ترک با آمریکا، ادامه بحران در سوریه مزید بر علت است که قیمت‌ها را صعودی کند.

این تحلیلگر اقتصاد سیاسی با بیان اینکه قیمت نفت در درازمدت روی 60 تا 70 دلار باقی خواهد ماند، تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد که تولیدکنندگان نفت فعلا توافق کاهش سقف تولید را رها نمی‌کنند چرا که اگر نفت بی حساب وارد بازار شود بورس بازان سوء استفاده می‌کنند و قیمت را خودشان تعیین می‌کنند، بنابراین بعید است که در جلسات آتی اوپک و غیر اوپک از توافق بیرون بیایند چون به ضرر خودشان خواهد بود.

وی افزود: امکان دارد به صورت معقول درصدی را با توجه به تقاضای جهانی افزایش دهند و قیمت را بین 50 تا 60 دلار نگه دارند اما از توافق کاهش سقف تولید خارج نمی‌شوند،چون هرج و مرج می‌شود.

زرگر بیان کرد: فعلا تولیدکنندگان عمده مثل روسیه و عربستان هزینه‌های بالایی برای توسعه داخلی و برون مرزی خود متحمل می‌شوند، بنابراین به دلار نیاز دارند و راضی نمی شوند با افزایش عرضه قیمت را پایین بیاورند حتی اگر منافع سیاسی‌شان اقتضا کند.َ

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 13 بهمن 96، کد مطلب: 588143: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین