پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴
نماینده مردم کرمان در مجلس از ورود اتباع بیگانه به فعالیت هایی مانند تجارت پسته خبر داد و گفت: بی توجهی به ورود و حضور غیرقانونی اتباع بیگانه خطرات جدی را برای کشور به همراه دارد.

شعار سال: حسین آذین درخصوص آخرین اقدامات دولت درجهت ساماندهی اتباع بیگانه، گفت: درنامه ارسالی چندی پیش وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی به امضای معاون وزیرکشور مطرح شده که این وزارتخانه تاکنون چه اقداماتی درجهت ساماندهی اتباع بیگانه انجام داده است.

نماینده مردم انار و رفسنجان درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه از کشورهای همسایه به ایران، افزود: متاسفانه ورود روزانه جمعیت بسیاری از اتباع بیگانه به کشور فرصت های شغلی جوان های جامعه را با خطر روبه رو کرده است، درحال حاضر بیش از 50 هزار تبعه بیگانه درشهرستان رفسنجان زندگی می کنند که زندگی مردم این منطقه را تحت تاثیرقرار داده اند.

وی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه درکشور باید ساماندهی شوند، تصریح کرد: این افراد باید دارای شناسنامه ایرانی و تحت تکفل افراد ایرانی قرار بگیرند، بنابراین مخالفتی برای حضور اتباع بیگانه در کشور وجود ندارد؛ تنها مشکل حال حاضر این است که این افراد درجامعه ساماندهی نشدند؛ بنابراین عدم ساماندهی اتباع بیگانه خطرات بسیاری برای مردم دارد.

آذین با تاکید براینکه امکان انجام هر اقدام خلافی از سوی اتباع بیگانه وجود دارد، گفت: این افراد پس انجام هر اقدام خلافی به راحتی از کشور خارج می شوند که باید برای رفع آن تدابیر ویژه اتحاذ شود، همچنین این افراد جایگاه های شغلی بسیاری را در جامعه اشغال کردند و هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل می کنند که می توان به افزایش هزینه ها در مراکز درمانی اشاره کرد.

این نماینده مردم درمجلس با تاکید بر ساماندهی اتباع بیگانه درجامعه، گفت: باید مشاغل معینی برای این افراد تعریف کرد تا مشکلی در اشتغال جوانان ایرانی به وجود نیاید، چون در حال حاضر شرایط اشتغال در کشور بحرانی بوده و بیکاری درحال افزایش است؛ بنابراین برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه اتباع بیگانه به کارهای جزیی و بی اهمیت مشغول می شوند به هیچ عنوان درست نیست.

وی با اشاره به اینکه اتباع بیگانه تنها در10 درصد مشاغل کارگری مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: مشاغلی مانند تاسیسات برق ساختمان، جوشکاری و کاشی کاری که از مشاغل خرد و بی اهمیت محسوب نمی شود، همچنین مشاغلی مانند تعمیرات خودرو، ماشین و تجارت پسته که جزء مشاغل پست نیست که این افراد در آنها حضور دارند.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتباع بیگانه در تجارت پسته بسیار فعال هستند، افزود: به طورحتم اگر اتباع بیگانه ساماندهی شوند می توان از برخی مشکلات در کشور مانند افزایش بیکاری جلوگیری کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته پایگاه خبری تحلیلی کرمان فردا، تاریخ انتشار 17 بهمن 1394، کد مطلب: 24087: www. kermanfarda.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین