پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
در حالی که کمیته تحقیق و تفحص مجلس 100 مدیر 2 تابعیتی شناسایی و معرفی کرده اما تنها وزارت ارشاد یک لیست شش نفره به این کمیته اعلام کرده که مشکوک به 2 تابعیتی هستند و بقیه وزارتخانه ها از جمله وزارت نفت که گفته می شود بیشترین 2 تابعیتی را دارند، یا به کمیته مذکور جوابی نداده و یا اعلام کردند که هیچ فرد 2 تابعیتی در وزارتخانه آنها مشغول بکار نیست.

شعارسال : طرح تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد 2 تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسائی خلاء های قانونی از سال گذشته در مجلس کلید خورد که پس از یک سال کار تحقیق و تفحص، گزارش هیئت تحقیق و تفحص اواخر دی ماه تحویل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و سپس هیئت رئیسه مجلس شد.

این گزارش در پنچ مبحث و حدود 40 برگ تهیه و تدوین شد.

خلاء های قوانین موجود در نحوه بکار گیری افراد 2 تابعیتی و دارای مجوز اقامت در دستگاههای اجرایی، بررسی خلاء های قانونی و راهکارهای رفع این خلاء ها در بکار گیری دارندگان تابعیت مضاعف در دستگاههای اجرائی، نواقص اجرایی نحوه شناسایی افراد 2 تابعیتی، فرصت ها و تهدیدات افراد دارای تابعیت مضاعف، گزارش استعلامات از دستگاههای اجرایی از جمله موارد مطرح شده در این گزارش است.

همچنین در این گزارش پیش نویس طرحی در این زمینه ارائه شده تا با مصوب و نهایی کردن آن در مجلس از خلاء های قانونی در این زمینه جلوگیری شود.

مهمترین بخش این گزارش ذکر اسامی 100 مدیر و مقام مسئول 2 تابعیتی است که به دلیل وجود اسامی افراد و مقامات، این بخش از گزارش قابل انتشار نیست.اما غیر از این، در بخش گزارش استعلامات از دستگاههای اجرایی، تنها وزارت ارشاد یک لیست شش نفره به این کمیته تحقیق و تفحص مجلس اعلام کرده که مشکوک به 2 تابعیتی هستند و بقیه وزارتخانه ها یا به کمیته مذکور جوابی نداده و یا اعلام کردند که هیچ فرد 2 تابعیتی در وزارتخانه آنها مشغول بکار نیست.

همچنین برخی از سازمانها و نهادها مثل جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی اعلام کردند که دارای افراد 2 تابعیتی هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری الف، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1396، کدخبر: 3961115052، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
انقدر یعنی سیستم نظارتی داغونه که اگه وزارتخونه ها بخوان میتونن سکوت کنن و مدیران دوتابعیتشون لو نمیره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین