پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: بیش از ۸ هزار خانوار تحت پوشش در استان گلستان فاقد مسکن بوده و یا مسکن آنان غیرمقاوم است.

شعارسال: مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: بیش از ۸ هزار خانوار تحت پوشش در استان گلستان فاقد مسکن بوده و یا مسکن آنان غیرمقاوم است.

امان‌الله حسین‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسکن یکی از سرفصل‌مهم در خدمات کمیته امداد است، اظهارداشت: داشتن یا نداشتن مسکن تأثیر بسزایی در هزینه سبد خانوار دارد و مددجویان مجبورند بخشی از درآمد اندک خود را در این بخش هزینه کنند.

وی افزود: از سوی دیگر مددجویانی که خانه‌های آنها غیرمقاوم است، تجربه نشان داده که این خانه‌ها بیشترین آسیب را در زمان حوادث می‌بینند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه در استان بیش از 50 هزار خانوار تحت پوشش وجود دارد، گفت: طبق آخرین بررسی‌ها 8 هزار خانوار مددجو یا مسکنی برای زندگی ندارند و یا اینکه در خانه‌های غیرمقاوم سکونت دارند.

وی افزود: از این تعداد 3 هزار و 800 خانوار در شهر و روستا کلاً فاقد مسکن هستند و 4 هزار و 200 خانوار نیز مسکن آنها نیاز به مقاوم‌سازی دارد. از سال 90 تاکنون 4 هزار و 300 واحد مسکونی برای مددجویان احداث شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: برای احداث مسکن برای مددجویان 20 تا 25 درصد هزینه آن از طریق اعتبارات دولتی، 40 درصد از محل تسهیلات بانک‌ها، 20درصد هم از محل کمک خیرین و 15 درصد هم سهم آورده مددجویان است.

حسین‌پور بیان داشت: مددجویان کمیته امداد هم در تأمین ضمانت‌های بانکی و سهم آورده با مشکل مواجه هستند که باید تجمیع کمک‌ها اقدامات اثرگذارتری برای تأمین مسکن نیازمندان انجام داد.

وی با بیان اینکه سالانه کمک‌های خوبی از سوی خیرین به نهادهای حمایتی و سازمان‌های خیریه مردمی انجام می‌شود، افزود: این 8 هزار خانوار نیازمندترین افراد جامعه هستند. سالانه کمک‌های خوبی در حوزه خیرین اتفاق می‌افتد اما اشکال اساسی این است که این کارها با هم هماهنگ نیست. اگر مجموع کمک‌های خیرین در یک جا جمع شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و می‌توانیم با کمک دستگاه‌های دولتی و کمک خیرین و تلاش مردم این 8 هزار خانوار مسکن را بسازیم یا مقاوم کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1396، کدخبر: 1648431، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
این امار واقعا سرسام اوره! با چع بوذجه خیلی خیلی زیادی شاید بشه برای بخشیشون این رو تامین کرد! ایا واقعا کمیته امداد از پسش برمیاد؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین