پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
وقتی فصل تابستان می شود و وقت تعطیلی مدارس است تعدادی از بچه ها با به دست گرفتن لنگ و بطری شیشه پاک کن بر سر چهارراه ها گدایی می کنند و فصل زمستان هم که می شود به بهانه فروش گل نرگس گدایی می کنند و بالاخره هر فصلی متکدیانی دارد که باعث می شود چهره شهر را نازیبا کند.

شعارسال: هر بار که به چهارراه و پشت چراغ قرمز می رسیم با یک صحنه جدیدی از تکدی گری روبرو می شویم. در فصل تابستان اکثر بچه هایی را می بینی که یک لنگ بدست گرفتند و یک بطری حاوی شیشه پاکن، وقتی که چراغ قرمز می شود و خودروها پشت خط عابر پیاده می ایستند ، بچه ها بدو بدو از این فرصت استفاده می کنند و با در دست داشتن یک لنگ و شیشه پاکن به جان شیشه های جلوی خودرو می افتند که گاهی اوقات با اعتراض صاحبان خودرو روبرو می شوند.

آخه آنها نگاه نمی کنند که این اتومبیل تازه از کارواش آمده و تمیز است و یا اینکه کلا آنها با این کارشان نه تنها شیشه خودرو را تمیز نمی کنند بلکه بیشتر کثیف هم می شود آن هم سمت راننده.

با این کارشان می خواهند بگویند ما در ازای آن حق الزحمه می خواهیم و گدایی نمی کنیم ، برخی از رانندگان هم دلشان می سوزد و صدقه ای به آنها می دهند و برخی هم با صدای بلند و با عصبانیت تمام آنها را از خودرو دور می کنند و یا برخی هم با آرامی و متانت می گویند پسرم به جای این کار برو دنبال شغل آبرومند.

برخی از دختران نیز وارد این کار شده اند، آنها بجای پاک کردن شیشه چندتا دعا و پاکت فال به دست می گیرند و مثل زگیل به راننده خودرو می چسبند و تا پولی نگیرند و یا دعایی و فالی را قالب نکنند دست بردار نیستند و با این کارشان طوری وانمود می کنند که انگار چندین سال است که کارشان این است و دارند حرفه ای می شوند.

فصل زمستان که فصل رویش گل های نرگس است و بازار پرفروشی هم دارد این بار متکدیان از طریق فروش نرگس وارد کار می شوند و در پشت چراغ قرمز به کمین می ایستند وقتی که خودروها می رسند به طرف مالکین و رانندگان خودرو هجوم می آورند و داد می زنند نرگس می فروشیم خواهشا بخرید و

بعضی از رانندگان که این گل زیبا که گفته می شود ضد افسردگی نیز هست را می خرند و برخی نیز بی تفاوت از کنار آنان رد می شوند.

این از ماجرای چهارراه های سطح شهر، چهارراه های کمربندی شهر هم تعدادی خانم با در بغل داشتن نوزادی شروع به گریه و زاری می کنند و از رانندگان درخواست پول می کنند، مردانی را هم می بینی که با لباس مندرس، دست و پای خود را فلج نشان می دهند و درخواست کمک می کنند.

حال در سطح شهر ، تعدادی پسر بچه هم می بینی با در دست داشتن یک واکس و یک جفت دمپایی در پیاده رو به دنبال یک آقا می دوند و یا به ادارات و شرکت ها و مغازه ها مراجعه می کنند می گویند واکسی هستیم و کفش هایتان را واکس و برق می اندازیم.

برخی از خانم ها را هم می بینی که در اتوبوس ، مطب و درمانگاه می گویند که همسرشان فوت کرده و یک فرزند یتیم مریض دارند و سید هستند و از این فرصت ها برای سرکیسه کردن مردم استفاده می کنند و واقعا با این کارهایشان نمی دانیم که کدام شخص مستحق هست ؟

اکثر این اشخاص یا افغانی هستند و یا پاکستانی. تعدادی هم از شهروندانی هستند که به دلیل اعتیاد و برای فراهم کردن مخارج مواد مخدرشان دست به این کار می زنند که چهره شهر را زشت می کند و حضور و وجود این اشخاص در شهر کرمان باعث می شود که در فرهنگ شهرمان تاثیر بدی داشته باشد.

و بالاخره اینکه دردسرتان ندهم در این راستا تعداد زیادی از رسانه ها و نشریات به انعکاس چنین خبرهایی می پردازند و از شهرداری می خواهند که چاره ای بیندیشند البته عاقبتی نه اینکه فصلی ولی متاسفانه پس از مدتی دوباره همان آش است و کاسه و نمای شهر و چهارراه ها آلوده می شوند از حضور متکدیان.

شهردار کرمان جناب مهندس بابایی ، استاندار محترم و سایر مسئولین مربوطه اگر دلتان برای شهرمان کرمان می تپد و از لحاظ عمرانی سعی و تلاش وافری از خود نشان می دهید ، خواهشا چهره شهرمان را نیز از وجود چنین اشخاص بیگانه ای پاک نمایید. زیرا فرهنگ و جامعه کرمان زیر سوال می رود آن هم از طریق گردشگران و اشخاصی که برای گردش و تفریح به شهر کرمان می آیند و مجبورند با چنین صحنه هایی روبرو شوند ، دو ماه دیگر تا عید نوروز نمانده پس بیایید از همین الآن به فکر این موضوع باشید .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری کرمان 1400، تاریخ انتشار خبر 10 بهمن 1394، www.kerman1400.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین