پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی استان البرز گفت: نیمی از کودکانی که در معابر و خیابان‌های البرز به تکدی‌گری مشغول هستند ایرانی نبوده و تابع کشورهای همسایه هستند.

شعار سال:لیلا نجفی اظهار کرد: این کودکان به دلایل شرایط نامناسب زندگی از مرز کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق وارد ایران شده و برای کسب درآمد تکدی گری می‌کنند. با شناسایی این کودکان، اقدامات لازم برای بازگرداندن آنها به کشورهایشان انجام می‌شود ولی متاسفانه بیشتر آنها مجددا به ایران بازمی‌گردند.

این مسئول با اشاره به وضعیت کارتن خواب‌های استان گفت: طبق قانون وظیفه جمع آوری کارتن خواب‌ها به عهده شهرداری و نیروی انتظامی است و بهزیستی در اجرای طرح جمع آوری کارتن خواب‌ها دخالتی ندارد.

نجفی اضافه کرد: بهزیستی آمار دقیقی از تعداد کل کارتن خواب‌های استان ندارد، چراکه این نهاد صرفا با موضوع ساماندهی کودکان، زنان، بیماران روانی و معتادین درگیر است. کارتن خواب‌هایی که جزء گروه‌های نام برده قرار می‌گیرند پس از غربالگری به بهزیستی تحویل داده می‌شوند تا در صورت امکان به آغوش خانواده بازگردانده شوند.

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی البرز درباره مهم‌ترین علت فرار دختران نیز توضیح داد: فرار دختران از خانه علت‌های مختلفی دارد و نمی‌توان یک دلیل مشخص برای آن عنوان کرد. مشکلات خانوادگی، عدم مهارت برای حل مساله، تحقیر شدن توسط اعضای خانواده به ویژه والدین و خشونت‌های خانوادگی بخشی از انگیزه‌های فرار دختران از خانواده هستند.

وی ادامه داد: دختران فراری که شناسایی و به بهزیستی تحویل داده می‌شوند،21 روز دراورژانس اجتماعی نگهداری می‌شوند و طی این مدت تیم مددکاری بر روی آنها و خانوادیشان بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و تلاش می‌کنند تا پیوند گسسته شده میان آنها را دوباره برقرار کنند. بهترین حالت این است که بعد از این 21 روز خانواده پذیرای دختر فراری خود باشند ولی اگر به دلایلی امکان بازگشت مجدد دختر فراهم نشد، خانه سلامت میزبان از این دختران میزبانی خواهد کرد.

نجفی اضافه کرد: هم اکنون هزار و 884 زن بی‌سرپرست خانوار تحت از بهزیستی استان مستمری می‌گیرند که این زنان حدود سه هزار و800 نفر را تحت تکفل دارند.250 نفر از این مستمری بگیران را دانش آموزان و 854 نفر از آنها را نیز دانشجویان تشکیل داده‌اند. میزان حمایت‌هایی که از این افراد در حال تحصیل می‌شود متفاوت بوده و بسته به میزان اعتبار بهزیستی متغیر است.

این کارشناس یادآور شد: بهزیستی برای تامین بخشی از مبالغ تحصیلی و ثبت نام برای شرکت در برخی کلاس‌های آموزشی از دانش آموزان مستمری بگیر حمایت می‌کند. این نهاد از دانشجویان مستمری بگیر نیز از طریق پرداخت 60 تا 100 درصدی هزینه تحصیلشان در ترم‌های مختلف حمایت می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا,تاریخ انتشار 1 دی 1394,کد مطلب: 94100100361 www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین