پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۲
قوامی عدم تحقق عدالت اجتماعی و وجود فاصله طبقاتی را از معضلاتی دانست که با گذشت 40 سال از انقلاب هنوز حل نشده و در توضیح دلیل عدم حل این معضلات گفت: «صاحبان قدرت در جمهوری اسلامی از توسعه سیاسی جلوگیری کردند. توسعه سیاسی موجب می‌شد که توسعه اقتصادی به وجود آید که اگر توسعه اقتصادی به وجود می‌آمد طبعاً وضع اقتصادی مردم بهتر از این بود و مردم اینقدر زیر خط فقر قرار نمی‌گرفتند.»

شعارسال: ناصر قوامی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم معتقد است بعد از گذشت چهل سال از انقلاب عدالت اجتماعی که یکی از اهداف انقلابیون بود محقق نشده و همچنان شکاف طبقاتی آزاردهنده است.

او به اعتمادآنلاین گفت: «اگر به‌طور مطلق بگوییم انقلاب دستاوردی نداشته بی‌انصافی است؛ چون اگر شرایط کشور را با شرایط قبل از انقلاب مقایسه کنیم می‌بینیم که پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم؛ بنابراین از این جهت نمی‌توانیم به‌طور مطلق بگوییم که انقلاب موفق نبوده اما در عین حال اشکالاتی هم بوده است.»

قوامی عدم تحقق عدالت اجتماعی و وجود فاصله طبقاتی را از معضلاتی دانست که با گذشت 40 سال از انقلاب هنوز حل نشده است. او در توضیح دلیل عدم حل این معضل گفت: «صاحبان قدرت در جمهوری اسلامی از توسعه سیاسی جلوگیری کردند. توسعه سیاسی موجب می‌شد که توسعه اقتصادی به وجود آید که اگر توسعه اقتصادی به وجود می‌آمد طبعاً وضع اقتصادی مردم بهتر از این بود و مردم اینقدر زیر خط فقر قرار نمی‌گرفتند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: «آن‌هایی که از توسعه سیاسی جلوگیری کردند و نگذاشتند با توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی بود به وجود آید باید پاسخگو باشند. آن‌ها مسئولند. آن‌ها نگذاشتند مردم در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری افراد دلخواه را خود انتخاب کنند؛ بنابراین نتیجه این شد که وضع بیکاری و معیشتی، معضل اجتماعی و موجب نارضایتی شدید مردم شده است.»

قوامی با بیان اینکه «در دنیا اقتصاد کمونیستی، سوسیال دموکراتیک و اقتصاد سرمایه‌داری داریم» گفت: «درست است که کشور ما کشوری اسلامی است اما اقتصاد ما همان اقتصاد سرمایه‌داری غربی است و ما اقتصاد اسلامی را در کشور پیاده نکردیم.»

او با اظهار اینکه «نتیجه اقتصاد سرمایه‌داری همین وضعی است که می ببنیم» گفت: «به جز این، ساختار مالیاتی ما همان ساختار سابق است و آن را اصلاح نکردیم. سرمایه‌داران کشور ما مالیات نمی‌دهند و نهادهای فراوانی داریم که تحت نظر خود شرکت‌های فراوانی دارند اما مالیات نمی‌دهند. دلیل اینکه در کشورهای اروپایی شکاف طبقاتی کمتری وجود دارد این است که متکی به مالیات هستند اما ما به دلیل فرارهای مالیاتی شکاف طبقاتی داریم.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1396 ، کدخبر: 158090 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
این که به بعضی از حقایق ها در جامعه اذعان کنیم خیلی خوبه ، ولی بجای پذیرش اشتباه بیشتر باید دنبال راه حل برای اون باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین