پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۴
قائم مقام وزیر نیرو گفت: با برنامه های تدوین شده، گام به گام برای رفع مشکلات پیش آمده بر اثر گرد و غبار در صنعت آب و برق خوزستان حرکت خواهیم کرد.

شعارسال: ستار محمودی در نشست انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در اهواز اظهار کرد: شرایط یک سال پیش که منجر به قطع سراسری برق در اهواز شد را حداقل امروز نداریم و وضعیت بهتر شده هرچند همیشه هوا به خوبی نخواهد بود. اولویت و مأموریت ما به ویژه هدف سفر این است که بدانیم اثراتی که پدیده گرد و غبار روی آب و برق گذاشته چه بوده و برای آن چه راهکارهایی ارائه شده است.

وی افزود: امروز با مسئولان مربوطه به استان خوزستان آمدیم تا نقطه نظرات و راهکارها را دریافت و برای یک پشتیبانی ستادی خوب آنها را به وزارت نیرو اعلام کنیم. از حمایت های مردم صبور خوزستان تقدیر می کنم که با همه فراز و نشیب ها، مسائل و شرایط بد آب و هوایی همیشه در صحنه حاضر هستند و نمونه حضورشان در صحنه را در ۲۲ بهمن دیدیم که مثل سایر کشور غرورآفرین بود.

محمودی با اشاره به اینکه همه دستگاه های اجرایی خوزستان برای رفع مشکل به ویژه در حوزه آب و برق همکاری لازم را داشتند، ادامه داد: همه اقشار مختلف در استان خوزستان برای حل مشکلات سال گذشته همکاری خوبی را با صنعت آب و برق داشتند و باید از تمامی آنها تقدیر و تشکر کرد.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه اینکه با توجه به شرایط ریزش ریزگرد، برنامه هایی در زمینه ایمن سازی آب و برق تدوین شده است، ادامه داد: با برنامه های تدوین شده، گام به گام برای رفع مشکلات پیش آمده بر اثر گرد و غبار در صنعت آب و برق حرکت خواهیم کرد.

محمودی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات انجام شده تأثیر خوبی داشت و شرایط امسال نسبت به سال قبل بهبود پیدا کرده است، ادامه داد: به نظر می رسد کشور تا پایان شهریور سال آینده از لحاظ سال آبی با تنگنا مواجه باشیم؛ البته این تنگنا در خوزستان با گرما همراه می شود که تلاش می کنیم تا به شکل عادی مدیریت شود.

وی در ارتباط با تأمین آب کشاورزی گفت: کشاورزی دائم، باغات و درختان بلند مدت در اولویت قرار دارند؛ در زمینه آب شرب روستایی و شهری با تمهیدات پیش بینی شده در سطح قابل قبول و پایداری هستیم که برای استمرار آن باید اقداماتی از قبیل داشتن مولدهای پراکنده در روستاها انجام شود.

محمودی با اشاره به لزوم تأمین برق پایدار در کلانشهر اهواز عنوان کرد: در حوزه اهواز شرایط خاصی مثل توپوگرافی شهری و جمعیت بالا را داریم و لذا تأمین برق در محل تصفیه خانه ها، ایستگاه های شتاب دهنده و پمپاژها ضروری است. تا اینجا برنامه ها جواب داده و باید نیروگاه هایی که تعهد شده تا برای تصفیه خانه شماره دو کار کند را به سرعت تکمیل و وارد مدار کنیم. سال گذشته همکاران در حوزه برق تلاش زیادی برای پشت سرگذاشتن بحران با سربلندی را داشتند؛ اکنون در این شرایط فعلی تبعات گرد و غبار بر برق خیلی محدود بود.

قائم مقام وزیر نیرو با تأکید بر اینکه تأمین برق اضطراری برای کل خوزستان با تمرکز بر اهواز ادامه داشته باشد، یادآور شد: در زمینه شستشوی مقره ها، تعویض مقره و ابزارهای شستشو، سامانه های توزیع برق استان و از این دست کارهای خوبی انجام شده ولی این کارهای ضربتی باید استمرار پیدا کنند.

محمودی با اشاره به سرمایه گذاری های عظیم در حوز تولید برق در استان خوزستان گفت: دولت در زمینه آب و برق سرمایه گذاری های بسیار عظیمی را انجام داده که باید کامل شوند؛ اگر این سرمایه گذاری های بزرگ مثل طرح غدیر (بخش عمده ای از خوزستان را از آب و برق مطمئن می کند) شاهد کاهش مشکلات بسیاری خواهیم بود.

وی توضیح داد: در زمینه های محیط زیستی نیز کارهای بسیاری انجام شده و وزارت نیرو پشتیبان جهاد کشاورزی و محیط زیست است؛ برای آب کارون، کمک های فنی و اقدامات جهاد برای مقابله با ریزگردها در حد مقدورات منابع آبی همکاری و پشتیبانی لازم را خواهیم داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26بهمن1396 ، کدخبر: 4228634: www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
با توجه به بودجه ای که برای این مسائل پیش بینی شده و اقدامات و طرح هایی که در حال اجراست امیدواریم که مشکلات این مردم مظلوم تا دو سه سال اینده برطرف بشه و یک زندگی بدون گرد و غبار و با ابی سالم داشته باشن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین