پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهبود فضای کسب و کار به عنوان یکی از موضوعات اصلی و مهم استان می باشد و مدیران دستگاه های اجرایی این موضوع را باید اولویت اصلی خود قرار دهند.

شعار سال: مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: در پنج ماه گذشته از 100 واحد تولیدی بزرگ و کوچک بازدید کرده ام و از مشکلات و مسایل موجود تولید کنندگان آگاهی یافتم.

وی ادامه داد: در این بازدیدها در جلسات مختلف موضوعات و مشکلات واحدها با حضور مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط، نمایندگان مجلس و تولیدکنندگان در جهت رفع و تسهیل مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است.

خدابخش اظهار کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار استان، همه مدیران دستگاه های اجرایی باید سه پیشنهاد برای حذف و یا اصلاح برخی قوانین، بخشنامه ها و یا مصوبات هیات وزیران ارائه دهند تا پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار استان نیازمند بهبود است، گفت: در دوره گذر از سنتی به موج سوم هستیم و ضروری است تا قبل از ورود موج چهارم خود را با فضای جدید تطبیق دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: دست مدیران به وسیله ضوابط و مقرارتی که بر اساس نقشه راه طراحی نشده اند، بسته است و این یک بروکراسی جهانی بوده و مختص کشور ما نیست.

وی ادامه داد: به جای حل مشکل، سازمان ها را با بخشنامه های عجیب و غریب با مشکل مواجه کرده اند و این موارد باید رفع شوند.

خدابخش اظهار کرد: داشبرد مدیریتی استان از هفته آینده جاری خواهد شد و مدیران دستگاه های اجرای باید با ارائه سه پیشنهاد در بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند.

وی ادامه داد: همه مدیران استان در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت تدبیرو امید در جهت فقرزدایی و اشتغال گام های جهادی برداشته اند.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: با اقداماتی که در گمرکات استان انجام گرفته، فرایند واردات از 26 روز به یک روز و صادرات از یک هفته به کمتر از یک ساعت کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: ضروری است با کار جهادی جزو سه استان نخست کشور در حوزه بهبود فضای کسب و کار قرار گیریم که نتجیه آن ایجاد اشتغال برای جوانان است.

آذربایجان شرقی با 3.9 میلیون نفر جمعیت از قطب های اصلی تولید و صنعت کشورمان از زمان های قدیم تا به امروز است، اما توسعه تولیدی- صنعتی در این استان در چند دهه اخیر با موانعی بروکراتیک مواجه بوده که رفع آن و بازگشت استان به جایگاه پیشین خود نیازمند تغییر نگرش و همت مضاعف است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 26بهمن 96، کدمطلب:82832975، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
دقیقا همه چی مخصوصا تو ایران در زمینه های کسب و کار و اشتغال نشات می گیره و اگر حل بشه درد زیادی از مردم بهبود پیدا میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین