پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۰۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به جایگاه نخست بنادر این استان در تخلیه و بارگیری کالا در کشور گفت: در ۱۰ ماه امسال ۱۳۴ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

شعارسال: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به جایگاه نخست بنادر این استان در تخلیه و بارگیری کالا در کشور گفت: در ۱۰ ماه امسال ۱۳۴ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

محمدمهدی بنچاری، با بیان اینکه این استان با خلیج فارس بیشترین مرز دریایی دارد اظهار داشت: طول نوار مرزی دریایی استان بوشهر با خلیج فارس بیش از 937 کیلومتر است که در سواحل این استان بنادر کوچک و بزرگ مستقر شده است.

وی مهمترین و بزرگترین بنادر استان در زمینه حمل کالاهای تجاری را بندر بوشهر دانست و تصریح کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سالانه بیش از 7.5 میلیون تن است که خدمات گوناگون در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای فله‌ای، کانتینری، عمومی، مواد نفتی، نگهداری و پردازش کالا، محصولات سردخانه‌ای و مسافری ارائه می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اجرای پسکرانه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین گفت: مجتمع بندری نگین با وسعتی معادل 70 هکتار در راستای ایجاد پایانه‌های اختصاصی طراحی و اجرا شده است.

بنچاری با اشاره به اینکه بنادر استان بوشهر در تخلیه و بارگیری کالا در کشور رتبه نخست دارد خاطر نشان کرد: در 10 ماه امسال 134 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

وی با بیان اینکه 50 درصد کالاهای بندری کشور در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری می‌شود تصریح کرد: 73 درصد تخلیه و بارگیری و عملیاتی نفتی در بنادر استان بوشهر انجام می‌شود که در 10 ماه امسال 124 میلیون تن عملیاتی نفتی در این بنادر انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، جایگاه بنادر این استان در عملیات حمل و نقل کانتینر در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: در عملیات کالاهای کانتینری در بنادر کشور، جایگاه استان بوشهر دوم است که در 10 ماه امسال 297 هزار تی.ایی.یو کانتینر معادل 11 درصد عملیات بنادر کشور در استان بوشهر انجام شده است.

بنچاری به جایگاه عملیات غیر نفتی بنادر استان بوشهر پرداخت و با بیان اینکه در 10 ماه امسال 11 درصد عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای بندری کشور از طریق بنادر استان بوشهر صورت گرفته است خاطر نشان کرد: در این مدت 10 میلیون و 295 هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در بنادر استان بوشهر انجام شده است که جایگاه سوم کشوری به خود اختصاص داده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28 بهمن 1396، کدخبر: 1658886، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
واقعا یکی از زمینه های ایجاد سرمایه در بوشهر همین بنادرشه! خداکنه مسئولین توجهات رو در این زمینه بیشتر کنن
ا.ف75
ناشناس
Norway
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
کاش زمانی برسه که صادرات مارو فقط محصولات غیر نفتی و پتروشیمی پوشش بده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین