پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بزرگترین ترمینال کانتینری بندری استان بوشهر به ظرفیت ۵۰ هزار تن در مجتمع بندری نگین بوشهر به طول ۳۰۰ متر و سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال هفته آینده افتتاح می‌شود.

شعار سال: سیاوش ارجمندزاده آینده توسعه بندر بوشهر را مجتمع بندری نگین دانست و اظهار داشت: مجتمع بندری نگین به مساحت 450 هکتار به عنوان پسکرانه بندر بوشهر طراحی شده که در این مجتمع بندری سه پایانه کانتینری، چند منظوره و فله مایع طراحی شد.

وی با بیان اینکه ساخت پایانه کانتینری در 50 هکتار هدف‌گذاری شد افزود: ترمینال کانتینری به طول 600 متر اسکله در 50 هکتار هدف گذاری شدکه فاز نخست آن به طول 300 متر با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه پایانه کانتینری به عنوان بزرگترین اسکله کانتینری بندری کشور با اسکله 300 متری با مساحت 25 هکتاربه زودی به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: با افتتاح این پروژه، امکان پهلوگیری کشتی‌های 50 هزار تنی در اسکله کانتینری نگین بوشهر فراهم می‌شود.

ارجمندزاده به اجرای لایروبی پایه اسکله یاد شده اشاره کرد و افزود: برای افزایش عمق پای اسکله، طرح لایروبی در ترمینال کانتینری نگین اجرا شد که تاکنون افزون بر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه عملیات لایروبی ترمینال کانتینری نگین تا دو ماه دیگر تکمیل می‌شود گفت: با پایان لایروبی این پایانه، عمق این اسکله 12 متر می‌رسدکه زمینه پهلوگیری کشتی‌های 50 هزار تنی فراهم می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با افتتاح این پروژه رونق اقتصادی در بندر بوشهر افزایش می‌یابد و کشتی‌های بزرگ به طور مستقیم از مبدا بارگیری می‌شوند و در ترمینال کانتینری نگین بوشهر برای تخلیه کالاها و محموله‌ها پهلو می‌گیرند.

ارجمندزاده با بیان اینکه برای لایه‌روبی پایه اسکله با عمق 12 متر 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است خاطر نشان کرد: تا پایان امسال عمق کانال ورودی بندر بوشهر به طول 13 کیلومتر ازهشت متر به 10.8 متر با اعتبار 150 میلیارد تومان می‌رسد.

وی به اشتغال در ترمینال کانتینری نگین بوشهر پرداخت و گفت:با افتتاح ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین یک‌هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 8 شهریور 97، کد مطلب: 1816054، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین