پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
استاندار سمنان گفت: در سال جاری چهار هزار و ۸۶۶ تن سرب تصفیه نشده به ارزش ۵.۹ میلیون دلار به کره جنوبی صادر و ۵.۱ میلیون دلار چسب و کائوچو از این کشور وارد شده است.

شعارسال: استاندار سمنان گفت: در سال جاری چهار هزار و ۸۶۶ تن سرب تصفیه نشده به ارزش ۵.۹ میلیون دلار به کره جنوبی صادر و ۵.۱ میلیون دلار چسب و کائوچو از این کشور وارد شده است.

سید شهاب‌الدین چاووشی صبح یک‌شنبه در دیدار با کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی در ایران در محل استانداری سمنان بابیان اینکه این استان از همکاری‌های، فنی اقتصادی و علمی و دانشگاهی با کره جنوبی استقبال می‌کند، ابراز داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان سمنان، دانشگاهی بودن آن به شمار می‌رود از هر شش نفر در استان یک نفر دانشجو است که غالبا در رشته‌های کاربردی و فنی تحصیل می‌کنند لذا تبادل استاد و دانشجو می‌تواند به پیشرفت دو کشور کمک کند.

وی بابیان اینکه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار فراوانی در استان سمنان وجود دارد، افزود: یکی از ظرفیت‌های گسترده استان، جاده‌های مواصلاتی گستردهاز نظر ریلی و آسفالته است که این قابلیتفرصت‌های بسیار خوبی برای مبادلات تجاری بین این استان و سایر استان های کشور ایجاد می‌کند.

* ضرورت توجه وحسن برخورد با ملت ایران

استاندار سمنان بابیان اینکه سوء تفاهم‌های کوچک نباید هدف‌های بزرگ توسعه‌ای و اقتصادی ما را تحت‌الشعاع قرار دهد، ابراز داشت: برخورد اخیر یکی از شرکت‌های کره‌ای با ورزشکاران ایرانی، هم‌وطنان ما را آزرده خاطر کرد و امیدواریم با جبران این اقدامات تاثیری در همکاری‌های گسترده بین دو کشور ایجاد نشود.

چاووشی بابیان اینکه مردم ایران، از مردم کره جنوبی ذهنیت خوبی داشته و آن‌ها را مردمی بااخلاق و سخت‌کوش می‌دانند، تصریح کرد: عملکرد یک شرکت یا یک گروهدر میان ده‌ها شرکت موجود، به‌حساب مردم کره گذاشته نمی‌شود اما انتظار ما این است که بیش از گذشته به موضوعات رفتاری و حسن برخورد با ملت ایران توجه شود.

وی بابیان اینکه در تبادل توریست می توانیم بین دو کشور، همکاری‌های خوبی را شاهد باشیم، افزود: تاریخانه به عنوان قدیمی‌ترین مسجد در دامغان قرار دارد و همچنین قدمت آثار تاریخی استان سمنان به قبل از اسلام برمی‌گردد، در زمینه گردشگری فرصت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که می‌تواند برای کره‌ای‌ها قابل توجه باشد.

* برند سازی محصولات در دست اقدام استانداری سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه آمادگی همکاری‌های بیشتر در زمینه صادرات و واردات کالا از کره جنوبی هستیم، ابراز داشت: صادرات استان به کره جنوبی طی مدت ۱۰ ماه گذشته امسال، چهار هزار و ۸۶۶ تن سرب تصفیه نشدهبه ارزش ۵.۹ میلیون دلار و واردات کره بهسمنان نیز ۴۹۸ تن‌چسب و کائوچو، به ارزش ۵.۱ میلیون دلار بوده است.

چاووشی بابیان اینکه در حوزه بازرگانی و صادرات مواد معدنی می‌توانیم تعاملات گسترده و خوبی باکره جنوبی داشته باشیم، تصریح کرد: در زمینه صنایع بزرگ خودرویی و صنایع سنگین ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی در استان سمنان وجود دارد.

وی بابیان اینکه به منظور تولید اشتغال، آماده تولید و برند سازیدر زمینه خودروسازی هستیم، افزود: برخی شرکت های چینی تقاضای سرمایه‌گذاری در استان سمنان داشتند که در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم، بزرگ‌ترین کارخانه اتوبوس‌سازی ایران درسمنان قرار دارد که با توجه به اعلام ریاست جمهور مبنی بر نوسازی ناوگان عمومی کشور، ظرفیت بسیار گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

چاووشی بابیان اینکه نمایندگی سابق یک شرکت کره‌ایتأسیسات گسترده‌ای را در خصوص خودرو جدید در استان سمنانایجاد کرده است، اضافه کرد: بازار فروش وسیع در خاورمیانه و راه‌های ارتباطی ما می‌تواند بازار جذاب و زمینه‌ی مناسبی برای همکاری‌های مشترک باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1396، کدخبر: 4230801، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
این مواد باید در داخل مصرف شود نه اینکه برای تولیدات کشور های دیگر صادر شود ، کاش روزی برسه که مواد خام در خود کشور به کالا تبدیل شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین