پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
برخی مسئولان ارشد دولتی از جمله مرتبطین با کاووس سید امامی هستند که باید درباره نحوه ارتباط خود با این جاسوس امنیتی آمریکا توضیح دهند.

شعار سال: مقصر اصلی در پرونده‌ کاووس سید امامی از جاسوسان امنیتی آمریکا در ایران، مسئولی است که سال‌ها با او مراوده داشته و حمایتش می‌کرده است؛ بنظر می‌رسد علت سروصدای برخی رسانه‌ها نیز حفظ آن مسئول باشد!! اما کدام مسئول با کاووس سید امامی مراوده و ارتباط داشته است:

حجت الاسلام دکتر آشنا مشاور رئیس جمهور از جمله افرادی است که احتمالاً نمی‌تواند با کاووس سید امامی بی ارتباط بوده باشد. آشنا بالافاصله بعد از اعلام خبر خودکشی سید امام اقدام به توییت زنی در این خصوص زد و تلاش کرد سید امامی را فردی جلوه دهد که اهل خودکشی نبود. وی در توییت آخر خود نوشت: «قاعدتاً نه استادان مأمورند و نه مأموران معذور».

این مشاور روحانی از هم دانشگاهی‌های سید امامی و استاد دانشکده معارف دانشگاه امام صادق (ع) است که قبل از این در دفترش جاسوس هم پیدا شده بود و از معدود افراد دولتی است که به جد درباره خودکشی سید امامی موضع گیری کرد و در حالی که وکیل خانوادگی خانوادگی سید امامی پس از دیدن فیلم خودکشی او، این واقعه را تأیید کرده، او تأکید کرده سید امامی خودکشی نکرده است. وی در همین خصوص نوشت: یک مرتضوی برای یک کشور کافی بود؛ او را تکثیر نکنید. مشاور حسن روحانی در توییتی از عملکرد بازپرس‌ها و بازجویان با متهمان انتقاد کرد وادامه داد: قاضی‌ها و دادستان‌ها و ضابط‌ها و بازپرس‌ها و بازجوها نه معصومند، نه بی خطا.

گفتنی است آشنا مترجم کتاب دیپلماسی عمومی راهبردی و سیاست خارجی آمریکا (گسترش نفوذ) نوشته یارول مانهایم است و در به مسائل نفوذ در حکومت‌ها به خوبی آشناست.

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و رئیس سابق سازمان محیط‌زیست از جمله دیگر افرادی است که احتمال داشتن ارتباط (غیرجاسوسی) با سید امامی برای وی وجود دارد. عمده فعالیت‌های جاسوسی سید امامی در دوران مسئولیت ابتکار انجام گرفته است.

اما آنچه ما را نسبت به ارتباط ابتکار با سید امامی حساس می‌کند موضع گیری‌اش در خصوص دستگیری سید امامی و ابراز نگرانی در این خصوص است. ابتکار در واکنش به خبر دستگیری سید امامی و دیگر همکاران جاسوسش گفته بود: نگران دستگیری «فعالان محیط‌زیست» هستم. اکنون ابتکار باید در این خصوص پاسخگو باشد که چرا در خصوص دستگیری یک جاسوس اقدام به مداخله در یک پرونده قضایی کرده است؟ آیا او قصد فشار بر قوه مستقل قضاییه را داشته است؟

گفتنی است معصومه ابتکار به همراه والدین خود شش سال در شهرهای فیلادلفیا و ایالت ماساچوست در آمریکا اقامت داشت و در دوران خاتمی هشت سال و در دوران روحانی حدود چهار سال رئیس سازمان محیط‌زیست بوده استو سابقه تجلیل از کاووس سید امامی به عنوان یکی از فعالان در عرصه حفاظت از محیط زیست را نیز در کارنامه خود دارد.

«عیسی کلانتری» رئیس فعلی سازمان محیط‌زیست و جانشین معصومه ابتکار در این سمت از دیگر افرادی است که می‌تواند ارتباطاتی با سید امامی داشته باشد چراکه سید امامی بخشی از فعالیت‌هایش را در دوره مسئولیت کلانتری به انجام رسانده است و نکته جالب این است که «کاوه مدنی» معاون آموزش و پژوهش کلانتری از متهان پرونده جاسوسی سید امامی است. نکته مهم‌تر و جالب‌تر اینکه کاوه مدنی یک فرد دوتابعیتی است و در روزهای انتصابش در این سمت یکی از روزنامه‌ها انتصابش را جنجالی‌ترین انتصاب سال‌های اخیر دولت دانست.

گفتنی است کلانتری نیز فوق لیسانس فیزیولوژی زراعی را در دانشگاه نبراسکا و دکتری فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی را در ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۰( 1978-1981) در دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا است و در اوج تنش میان ایران و آمریکا دوران تسخیر لانه جاسوسی) در این کشور در حال تحصیل بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ماسال نیوز، تاریخ 28 بهمن 96، کد مطلب: 64622: www.masalnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین