پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است در مواقع خاص و اگر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نتوانند نیروی لازم را تامین کنند، می‌توان از طریق آزمون نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین کرد.

شعار سال: جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه جذب دانشجو باید در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی افزایش یابد، گفت: در برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش موظف شده است نیروهای خود را از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جذب کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در مواقع خاص، اگر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نتوانند نیروی لازم را تامین کنند، براساس ماده 28 آئین‌نامه دانشگاه فرهنگیان می‌توان از طریق آزمون نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه آموزش و پرورش از کانال‌های دیگری مانند خرید خدمات، سرباز معلم و... معلمان مورد نیاز خود را تامین می‌کند و از این نیروها حمایت نمی‌کنند و نمایندگان مردم ناچارند وضعیت این نیروها را پیگیری کنند و مشکلات را برطرف کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی می‌توانند با افزایش جذب دانشجو در سالم‌سازی آموزش و پرورش نقش مهمی داشته باشند، گفت: متاسفانه دانشگاه شهید رجایی از نظر مدیریت ضعیف است و به دلیل مشکلات موجود نمی‌تواند نیروی مورد نیاز را تامین ‌کند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه برخی مسئولان به گسترش و توسعه دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیروی مورد نیاز اعتقادی ندارند، اظهار کرد: این تفکر در آینده باعث تضعیف دانشگاه فرهنگیان می‌شود و دولت ناچار است برای تامین نیروی مورد نیاز خود از تمام دانشگاه‌های کشور نیرو جذب ‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پروش در دانشگاه فرهنگیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: در صورتی که آموزش و پرورش، نیروی موردنیاز خود را از این دانشگاه جذب کند در راستای اصلاح و اعتلای جامعه گام برداشته است؛ درغیر این صورت موفقیتی به دست نمی‌آورد چرا که معلمان به درستی تربیت نشده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: برای تامین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش باید ظرفیت دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم رجایی در جذب دانشجو افزایش یابد؛ این دو دانشگاه به اصلاح ساختار نیاز دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 4 اسفند 96، کد مطلب: 371700: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
به نظرم در کل طرح خوبیه به شرط اینکه معلمان فارغ التحصیل رجایی هم اگه ضعیف بودن با بیرون جایگزین بشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین