پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۵۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
سرپرست دفتر آموزش‌وپرورش عشایر کشور طرح سربازمعلم را از لحاظ آموزشی منجر به افت درسی دانش‌آموزان عشایر دانست که پیشرفت درسی را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

شعارسال: محمدرضا سیفی درباره اختصاص معلم به آموزش دانش‌آموزان عشایری اظهار کرد: درطی ۵ ماه گذشته معاونت آموزش ابتدایی تأکید دارد که معلم‌های مدارس عشایر بر اساس شروطی همچون بومی بودن، عرق و علاقه به تدریس دانش آموزان عشایری، آشنایی با فضای محروم مناطق، انتخاب شوند بر این اساس با مرکز نیروی انسانی در جهت افزایش کیفیت آموزش رایزنی‌های مختلفی انجام شده است.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور خاطرنشان کرد: طرح سرباز معلم از لحاظ آموزشی منجر به افت درسی دانش آموزان عشایر می شود و پیشرفت درسی را با مشکل روبه رو می کند چرا که بسیاری از سربازان به منظور تسهیل در شرایط سربازی در مدت زمان کوتاهی تحت آموزش قرار می‌گیرند و دوران خدمت نظام وظیفه خود را در مدارس عشایر سپری می‌کنند. بنابراین بار علمی این مدارس بسیار پایین بوده و نمی توان انتظار ارتقای و کیفیت آموزش را از این دست معلمان داشت.

حق آموزش را از دانش‌آموزان عشایر سلب نکنیم

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی بر این باور هستند که به علت محرومیت مناطق مرزی و جغرافیایی محل زندگی عشایر، باید از حداقل‌های آموزش برای دانش آموزان این مناطق استفاده کرد درحالی که این تصور غیرمنصفانه است و نمی‌توان حق آموزش را از این فرزندان سلب کرد.

سیفی افزود: محدودیت در شرایط محیطی و امکانات در این مناطق به اندازه کافی زندگی را برای عشایر مشکل کرده است و وجدان حکم می‌کند که در زمینه آموزش و پرورش نسبت به ارائه خدمات ومعلمان آموزش دیده اقدام شود.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور یادآور شد: بیانیه یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر بار مالی اختصاص معلمان آموزش‌دیده به دانش آموزان عشایر بر دوش وزارت آموزش وپرورش منطقی نیست. چرا که بر طبق توافقات صورت گرفته با مرکز نیروی انسانی این وزارتخانه مقرر شده است طرح سرباز معلم حذف شود و از معلمان آموزش دیده و با تجربه برای تدریس در مدارس عشایر استفاده شود.

تاکید بر ارتقا کیفیت آموزش در مدارس عشایر

وی در پایان گفت: معاونت آموزش ابتدایی همچنان به تعهدات منایع انسانی وزارت آموزش و پرورش امیدوار است و بر ارتقا کیفیت آموزش در مدارس عشایر تأکید می‌کند. بنابراین خواهشمندیم نسبت به این دانش آموزان محروم با انصاف بیشتری تصمیم گیری شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار: 27 دی 1396 ، کدخبر: 702524 ، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین