پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۲۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
‌کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: داده‌های هواشناسی مشاهداتی نشان می‌دهد که استان سیستان و بلوچستان با دریافت 12.7 میلی متر بارش در سال زراعی جاری تا تاریخ 8 اسفند امسال با کاهش کم سابقه حدود 81 درصدی میزان بارش نسبت به بلندمدت مواجه بوده و همچنان کم بارش ترین استان کشور است.

شعارسال: ‌کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: داده‌های هواشناسی مشاهداتی نشان می‌دهد که استان سیستان و بلوچستان با دریافت 12.7 میلی متر بارش در سال زراعی جاری تا تاریخ 8 اسفند امسال با کاهش کم سابقه حدود 81 درصدی میزان بارش نسبت به بلندمدت مواجه بوده و همچنان کم بارش ترین استان کشور است.

‌ملاشاهی افزود: اکثر نقشه‌های پیش بینی فصلی بارش در نیمه اول اسفند ماه را نرمال تا بیش از نرمال و نیمه دوم اسفند تا اردبیهشت را حدود نرمال تا کمتر از نرمال پیش بینی کرده‌اند و بارش خرداد نرمال برآورد شده است.

وی بیان کرد: ناهنجاری میانگین دما در ماههای اسفند و فروردین در حد نرمال، اردبیهشت و خرداد نرمال تا یک درجه بیش از نرمال انتظار می‌رود البته در نیمه دوم اسفند احتمال کاهش موقتی دما در مقیاس زمانی کوتاه مدت وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان خاطرنشان کرد: با توجه به کم بارشی انباشته پنج ماه ابتدای سال زراعی جاری و عدم جبران کمبود بارش در باقیمانده سال زراعی و وضعیت بحرانی منابع آب، رعایت و اجرای برنامه‌های کنترل و مصرف بهینه آب و انرژی اهمیت فراوان دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1396، کدخبر: 96120904405، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
این خشکسالی ها میترسیم زمینه ساز یه قحطی بزرگ در ایران بشه ، مانند سالیان گذشته
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین