پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست گفت: ارزیابی زیست محیطی و ارزیابی راهبردی یکی از مسائل مهم انطباق سیاست توسعه با محیط زیست است و در برنامه ششم توسعه روی آن تاکید داشته ایم.

شعار سال: معصومه ابتکار در همایش 'تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی «1399-1395» که در محل سالن اجلاس برگزار شد، در پنل 'آمایش، محیط زیست و توازن منطقه ای' افزود: در برنامه ششم توسعه یک سند بخشی و فرابخشی محیط زیست داریم و در احکام و لایحه تقدیمی به مجلس، مسائل محیط زیستی در بعد آلودگی هوا و نیز مساله ارزیابی زیست محیطی دیده شده است.

وی بیان کرد: ارزیابی زیست محیطی و ارزیابی راهبردی سازوکاری در جهت توسعه پایدار است که خوشبختانه در کشور ما این امر شکل گرفته است .

ابتکار افزود: در برنامه ششم توسعه فرصت محدود داریم برای اینکه محیط زیست را به عنوان الزام توسعه پایدار ببینیم. در دولت یازدهم تلاش جدی برای این که یک کار دانش بنیان و با جلب نظر فراگیر متخصصان و صاحب نظران و همین طور مدیران و افرادی که در بخش های مختلف مسئولیت داشته اند، انجام شد تا برنامه ای بخشی و فرا بخشی برای محیط زیست تدوین شود.

ابتکار گفت: درحقیقت اگر می خواهیم به توسعه پایدار برسیم، موضوع محیط زیست به عنوان یک بخش جداگانه نمی تواند تلقی شود، یعنی این که باید به توسعه ای دست یابیم که به قیمت تخریب منابع پایه و آلودگی محیط زیست تمام نشود.

معاون رییس جمهوری افزود: توسعه پایدار باید توسعه ای باشد که کیفیت زندگی را ارتقا دهد و حقوق نسل آینده را در نظر بگیرد و در واقع مامن ما را که کره زمین است، نابود نکند.

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: ما نمی توانیم توسعه را به قیمت نابودی معیشت پیش ببریم، در واقع معیشت ما به محیط زیست وابسته است.

* همکاری فرابخشی تمامی دستگاه ها و مردم لازمه داشتن محیط زیست بهتر است

ابتکار افزود: در برنامه ششم توسعه زوایای مختلف مسائل مربوط محیط زیست اعم از منابع طبیعی، جنگل ها، آب، هوا، آلودگی ها و مسایل مربوط به تنوع زیستی، حیات وحش، اصلاح الگوی کشاورزی برای احیای تالاب های کشور، دریاها و جنگل ها مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم مجلس عنایت ویژه به بخشی که لایحه است، داشته باشد.

وی ادامه داد: همینطور امیدوارم بتوانیم سازوکارهای اجرایی لازم را برای تحقق برنامه ششم تدوین کنیم، مهم این است که بتوانیم برنامه ششم توسعه را اجرایی کنیم .

ابتکار افزود: در سال 99 با اجرای برنامه ششم توسعه می توانیم شاهد محیط زیست بهتری باشیم و لازمه آن همکاری فرابخشی همه دستگاه ها و مردم است زیرا همه در آن سهم داریم، بدون مشارکت مردم، محیط زیست و روندهای قبلی دراین زمینه اصلاح نمی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 5 اسفند 1394، کد مطلب: 81976180 (5192829 : www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
0
0
فعلا برو مشغول بازی های سیاسی خودت باش خانم. بنظر بنده که انتخاب شما برای سازمان محیط زیست یک اشتباه استراتژیک بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین