پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
رئیس سازمان محیط زیست گفت: عدالت زیست‌محیطی یکی از ملاک‌های مسلم حکمرانی در حکومت‌ها است و حق بهره‌وری از آب، هوا و طبیعت سالم بسیار کلیدی است.

شعار سال: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در اختتامیه سومین همایش ملی حقوق محیط زیست گفت: عدالت زیست‌محیطی یکی از ملاک‌های مسلم حکمرانی در حکومت‌ها است و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کنیم و در ایران موضوع عدالت زیست‌محیطی و حق بهره‌وری از آب، هوا و طبیعت سالم بسیار کلیدی است.

معصومه ابتکار گفت: بر اساس مصوبه دولت، سازمان حفاظت محیط زیست نماینده دولت در محاکم قضایی بررسی کننده پرونده های مربوط به مناطق حفاظت شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به صحبت های رئیس قوه قضاییه، گفت: آیت الله آملی لاریجانی خط مشی خوبی در حوزه محیط زیست روشن کردند که می تواند پشتوانه خوبی برای سازمان حفاظت محیط زیست برای حل بسیاری از کمبودها در حوزه اجرای قوانین محیط زیستی باشد.

ابتکار با بیان اینکه این نقشه ذهن مشترک می‌تواند نقشه راه بهتری برای رسیدن به هدف ترسیم کند، اظهار کرد: نقشه راه مناسب و افزایش همکاری دو قوه قضاییه و مجریه می تواند در تحقق حکمرانی خوب حکومت در شاخص بهبود وضعیت زیست محیطی به عنوان یکی از ملاک‌های مهم این ارزیابی، نقش داشته باشد.

معاون رئیس جمهور افزود: برای جمهوری اسلامی ایران موضوع حفظ و حراست از محیط زیست، همچنین حق بهره‌مندی مردم از محیط زیست، هوا، خاک و آب سالم به عنوان یک مولفه بسیار مهم و کلیدی در موضوع عدالت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به همکاری های خوب سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت حقوقی ریاست جمهوری داشت و گفت:‌ از جمله زمینه‌های همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری با سازمان حفاظت محیط زیست، مصوبه دولت در زمینه تعیین سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده دولت در محاکم مرتبط با پرونده‌های مربوط به مناطق حفاظت شده است که این مصوبه می‌تواند پایه‌گذار همکاری خوب در زمینه حقوق محیط زیست بین قوه قضاییه و سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

ابتکار با بیان اینکه همایش ملی حقوق محیط زیست می تواند منجر به گسترش همکاری قوه قضاییه و سازمان حفاظت محیط زیست شود، ابراز امیدواری کرد: گسترش این همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی می تواند راهکاری برای استفاده از ساز و کارها و تجربیات و دانش جهانی برای کشور باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 اسفند 1394، کد مطلب3575466 : www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین