پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
گروه فعال محیط زیستی «گرین پیس» با هشدار نسبت به تاثیرات فاجعه هسته ای پنج سال پیش فوکوشیما بر جنگل ها و جانوران این منطقه اعلام کرد که اولین نشانه ها در این زمینه مشاهده شده است.

شعار سال: به گزارش تارنمای خبری «ژاپن تایمز»، سازمان بین المللی «گرین پیس» که دفتر اصلی آن در آمستردام هلند واقع شده، در آستانه پنجمین سالگرد وقوع این حادثه اعلام کرد: اولین نشانه جهش ژنتیکی در درخت ها و موجودات این منطقه مشاهده شده است.

این سازمان که دربیش از40 کشور جهان فعالیت دارد، در گزارش خود از جهش ژنتیکی درمیان درختان صنوبر و تخریب دی.ان.ای حشرات خبر داد.

«گرین پیس» همچنین هشدار داد که روند پاکسازی گزینشی مناطق آلوده می تواند در آینده منجر به گسترش آلودگی این منطقه شود ؛ چرا که جنگل های آلوده خود به عنوان یک منبع مواد رادیواکتیو به شمار می روند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش ازاین اعلام کرده بود که تاکنون تنها برخی مناطق مسکونی پاکسازی شده وهمچنان برای پاکسازی بخش هایی که بیشترین میزان آلودگی را دارند، اقدامی صورت نگرفته است.

گفته می شود دولت ژاپن قصد دارد تا در صورت پیشبرد صحیح روند پاکسازی مناطق آلوده تا مارس 2017 میلادی، دستور تخلیه بسیاری از روستاهای اطراف نیروگاه هسته ای فوکوشیما را لغو کند.

براساس اعلام پزشکان و محققان در حوزه محیط زیست، حادثه فوکوشیما تاکنون تاثیری بر افزایش احتمال ابتلا به انواع سرطان نظیر سرطان خون در ژاپن نداشته است.

با این حال گفته می شود که برای پیشگیری از هرگونه احتمال شیوع سرطان تیروئید نظیر آنچه پس از حادثه چرنوبیل رخ داد، باید معاینه های پزشکی مربوطه در سطح کلان در این کشور صورت بگیرد.

قرارگیری در معرض تشعشعات خطرناک رادیو اکتیو از عوامل اصلی شکل گیری سرطان است.

زمین لرزه 9 ریشتری ماه مارس سال 2011 ژاپن و سونامی بعد از آن، موجب کشته و مفقود شدن بیش از 15 هزار نفر در ژاپن شد.

این فاجعه همچنین باعث وارد آمدن خسارت سنگین به نیروگاه اتمی فوکوشیما بر اثر تخریب سیستم خنک رسانی رآکتور ها شد.

از این فاجعه به عنوان شدیدترین سانحه اتمی از زمان وقوع فاجعه هسته ای چرنوبیل اوکراین یاد می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 15 اسفند 1394، کد مطلب: 81991050 (5214677) : www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین