پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
تنها چند روز از اعتراض کارکنان سازمان محیط زیست نسبت به سوء مدیریت ابتکار و برگزاری تجمع در مقابل در سازمان محیط زیست نگذشته است که این بار زنان شاغل در سازمان محیط زیست اعتراض خود را نسبت به عملکرد مشاور امور بانوان ابتکار اعلام کرده‌اند.

شعارسال: تنها چند روز از اعتراض کارکنان سازمان محیط زیست نسبت به سوء مدیریت ابتکار و برگزاری تجمع در مقابل در سازمان محیط زیست نگذشته است که این بار زنان شاغل در سازمان محیط زیست اعتراض خود را نسبت به عملکرد مشاور امور بانوان ابتکار اعلام کرده‌اند.

رفتارهای سیاسی اش خیلی با معادلات علم ریاضی که دیپلمش را گرفته است، هم خوانی ندارد. در سال 59 که ازدواج کرد، کمتر مردی اجازه میداد که همسرش وارد فعالیت های سیاسی و اجتماعی شود. اما او خواست که در کنار بزرگ کردن دو دخترش یک زن متفاوت در ارومیه باشد.

وقتی که در سال 1360 به استخدام سازمان تازه تاسیس بهزیستی درآمد، کمتر کسی فکر میکرد که شهربانو بتواند از یک ساختمان کوچک به ساختمان بزرگ بهارستان راه پیدا کند.

او در سال 75 توانست به عنوان اولین زن حوزه انتخابیه ارومیه وارد مجلس شود، موفقیتی که تا روزهای سیاه مجلس ششم هم ادامه داشت.

کار دخترک انگنه ای که حالا خودش را یک نماینده میبیند، تا جایی بالا گرفت که به همراه چند تن از نمایندگان دوره ششم مجلس، به قول حاج حسین یکتا از ترس وحشت آمریکا، در نامه ای(مشهور به نامه جام زهر)، نوشیدن جام زهر را به رهبر معظم انقلاب تعارف کردند.

اما این همه کارنامه سیاه او در سالهای گذشته نیست. نام این زن سیاست باز ارومیه ای، نه تنها در نامه ننگین اردیبهشت 81 وجود دارد، بلکه در میان زندانیان فتنه سال 88 هم به چشم میخورد.

او که در ستاد میرحسین موسوی مسئول شاخه اقشار، مردم، جوانان و هنرمندان بود، در جریانات سال 88 به جرم اقدام علیه امنیت نظام و امنیت داخلی بازداشت شد.

این آخرین سکانسی بود که سیاست مداران و رسانه ها از امانی تا انتخابات 92 در ذهن داشتند، تا اینکه او به وسیله یک زن دیگر که او نیز فعالیت های سیاسی همسویی با امانی دارد، به عنوان مشاور ابتکار در امور زنان و خانواده حکم گرفت.

دل مشغولی های او به سیاست، در همین دوران کوتاه مدیریتش در سازمان محیط زیست باعث شد که اخیرا جمع کثیری از بانوان شاغل در سازمان محیط زیست در نامه ای سرگشاده به ابتکار از او بخواهند که امانی را از این سازمان کنار بگذارد.

در قسمتی متن این نامه آمده است:

احتراما با عنایت به گذشت دو سال از انتصاب سرکار خانم امانی به عنوان مشاور محترم امور زنان و خانواده در سازمان حفاظت محیط زیست، به استحضار می‌رساند که تا کنون در خصوص رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان شاغل در سازمان، توانمندسازی همکاران و همچنین رفاه بانوان سازمان اقدامی صورت نگرفته است.

در چند ماه اخیر نیز، برخی از رسانه های اصلاح طلب از احتمال حضور مجدد وی در رقابت های انتخاباتی مجلس سخن به میان آوردند که این فرضیه با توجه به سوابق سیاسی وی در مجلس ششم و فتنه سال 88 بعید و دور از انتظار به نظر می رسد.

نگارنده معتقد است که این زن ارومیه ای میتوانست با انتخاب های درست در مقاطع حساس و توجه به اصول اساسی نظام، به یک زن ماندگار در تاریخ سیاست ارومیه تبدیل شود. اما انگار بیشتر مردهای سال 59 درست تصمیم گرفته بودند...

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ندای ارومیه-تاریخ انتشار:10 آبان 1394- کد خبر: ٢36412 - http://nedayeurmia.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین