پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۰۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از آغاز به کار عملیات اجرایی طرح بزرگ بیابان زدایی در منطقه ابوغویر شهرستان دهلران خبر داد.

شعارسال: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از آغاز به کار عملیات اجرایی طرح بزرگ بیابان زدایی در منطقه ابوغویر شهرستان دهلران خبر داد.

«سیدعلی حسینی» اظهار کرد: اجرای عملیات بیابان زدایی جزء اولویت نخست فعالیت‌های این اداره بوده و هر ساله متناسب با اعتبارات تخصصی، اقدامات مختلفی در این راستا انجام می گیرد.

وی گفت: در سال جاری نیز منطقه "ابوغویر" به عنوان سایت پایلوت برای انجام اقدامات بیابان‌زدایی در نظر گرفته شده و برای اولین بار در سطح استان و شهرستان، عملیات مالچ پاشی پهنه‌های ماسه‌ای روان منطقه در سطح 1000 هکتار توأم با نهالکاری 70 درصد از عرصه یعنی سطح 700 هکتار انجام می‌گیرد.

وی گفت: هزینه این اقدامات از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود و تاکنون بخشی از عملیات نهال‌کاری در سطح 200 هکتار اجراء شده و عملیات مالچ‌پاشی نیز توسط پیمانکار مربوطه آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در حال انجام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران هدف از اجرای این طرح را مقابله با پدیده بیابان زایی و جلوگیری از اثرات مخرب گرد و غبار و ریزگردها و تثبیت کانون‌های بحرانی فرسایش بادی و منشاء گرد و غبار منطقه ای و احیاء پوشش گیاهی مناطق بیابانی و کاهش اثرات نامطلوب بلایای طبیعی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان عنوان کرد.

شهرستان دهلران با دارا بودن حدود 260 هزار هکتار اراضی بیابانی، 60 درصد کل اراضی بیابانی استان ایلام را در خود جای داده است و تنها کانون بحران فرسایش بادی در استان به عنوان کانون بحرانی فرسایش بادی "عین‌خوش"، "ابوغویر" و "حسن قندی" در حوزه این شهرستان قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1396، کدخبر: 96121306555، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
من که هر خبری راجع به محیط زیست استان های کشور میشنوم داریم روبه نابودی میریم امیدوارم که یه تمهیداتی اندیشیده بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین