پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۴۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه پرورش در مدارس نباید فدای آموزش شود، اعلام کرد: اکنون به ازای هر ۱۰۰۰ دانش‌آموز در کشور، حتی یک مربی تربیتی و مشاور وجود ندارد.

شعار سال: قاسم احمدی لاشکی درباره وضعیت امور تربیتی و پرورشی در نظام آموزشی کشور گفت: وضعیت پرورشی در سیستم آموزش و پرورش خوب نیست؛ مشکلاتی که در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد، به دلیل مسائل مالی و اداری است و این محدودیت‌ها باعث شد که سیستم آموزش و پرورش تنها به بعد آموزش توجه کند و بعد پرورشی در حاشیه قرار بگیرد.

نماینده مردم نوشهرو چالوس درمجلس شورای اسلامیتصریح کرد: سیستم اغلب مدارس کشور‌ بر پایه مسائل آموزشی است و مسئله تربیت و پرورش مغفول مانده؛ کمااینکه اکنون به ازای هر 1000 دانش‌آموز در کشور، حتی یک مربی تربیتی و مشاور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در آموزش و پرورش برای تربیت مشاور کم‌کاری وجود دارد و این وضعیت نباید به حال خود واگذار شود. در برخی از مدارس مربی تربیتی، معاون تربیتی و همچنین معلم ورزش وجود ندارد و آموزش‌های تربیتی و ورزشی را برخی افراد غیرمتخصص در این امور انجام می‌دهند و حتی مشاهده شده در برخی مدارس عملا به امور تربیتی و ورزشی توجه نمی‌شود و تنها بعد آموزشی و درسی حاکم است.

احمدی لاشکی تأکید کرد: این غفلت‌ها منجر به آسیب‌های اجتماعی جدی شده است؛ در حالی که اعتیاد در این برهه زمانی وارد سیستم آموزش و پرورش و مدارس شده و طلاق در کشور به دلیل عدم توجه به مسائل تربیتی و پرورشی در مدارس افزایش پیدا کرده است لذا با توجه به چنین مسائلی نباید پرورش را فدای آموزش کرد زیرا هرکدام در جای خود بسیار مهم است و عدم توجه به بعد تربیتی آسیب‌های جدی به کشور و نظام اجتماعی وارد خواهد کرد.

وی بیان کرد: طبق گفته مسئولین آموزش و پرورش نزدیک 185 هزار معلم تا سال 1399 در دانشگاه فرهنگیان آماده ورود به سیستم آموزش و پرورش خواهند بود و با توجه به بازنشستگی 320هزار نفر از معلمین، باید نفرات جدید جایگزین شوند و در کنار تأمین نیروی انسانی، به امور تربیتی و پرورشی در تحصیل آنها توجه ویژه صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقاتمجلس با بیاناینکه باید بخشی از جذب نیرو در امور پرورشی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مدارس با کمبود نیروی متخصص در حوزه تربیتی و پرورشی مواجه هستند، هدایت تحصیلی بخوبی صورت نمی‌گیرد و آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان به خطر خواهد افتاد؛ بنابراین آموزش و پرورش باید از تمام توان خود برای بهبود شرایط نامناسب کنونی استفاده کرده و بعد پرورشی و مشاوره را در مدارس تقویت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 9 اسفند 96، کد مطلب: 372722: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
باعث تاسف یک جامعه ی مثلا پست مدرنه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین