پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در سال جاری ۲۴۲ نفر زندانی غیرعمد از زندانهای استان آزاد شدند.

شعارسال: رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در سال جاری ۲۴۲ نفر زندانی غیرعمد از زندانهای استان آزاد شدند.

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد درجلسه ستاد دیه استان با بیان اینکه قضات ما نیز باید برای حکم دادن به محکومین، احکام عادلانه را در نظر بگیرند و احکام صادره باید در راه خدا و رضای او باشد، افزود: در ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۲۴۲ نفر زندانی غیر عمد از زندان های استان آزاد شدند که از این تعداد ۲۳۶ نفر مرد و شش نفر زن بودند.

این مقام قضایی اظهار کرد: درخصوص بقیه محکومین غیر عمدی که در زندان به سر می برند نیز دستورات لازم درمورد میزان بدهی و علل جرم و مکان آنان صادر و کارگروهی در این خصوص با حضور مدیر کل زندانهای استان، معاونت دادگستری کل استان ومدیر ستاد دیه استان تشکیل شده است تا گزارشی را طی مدت ۱۰ روز به این ستاد ارائه کنند و در خصوص آنها تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام تقوی فرد در خصوص زندانیان دارای جرایم غیرعمد افزود: محکومین غیرعمد که توان پرداخت مالی را ندارند نباید در زندان باشند و محکومین که محکوم مالی هستند و توان پرداخت دارند و نمی خواهند آن را پرداخت نمایند نباید از طریق ستاد دیه چیزی پرداخت گردد بلکه باید طی کارشناسی بررسی و درمورد آنان تصمیم گیری شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری بیش از ۱۷ میلیارد ریال از سوی بانکهای استان با اعطای وام های با سود چها درصد اهدا شد که بر اساس این موضوع ۲۰ نفر از زندانیان آزاد شدند و کمکهای مالی بلاعوض نیز به مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال جمع آوری شده که تعداد ۱۸ نفردر این راستا آزاد شدند.

این مقام قضایی همچنین در خصوص پرداختهای صندق تامین خسارتهای بدنی افزود: در این خصوص نیز مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۹۸۰ ریال پرداخت و ۱۲ نفر زندانی محکوم غیر عمد آزاد شدند.

حجت الاسلام تقوی فرد افزود: از محل کمکهای استانی و کشوری مبلغ ۹میلیارد و ۸۱۹ میلیون و ۷۶۰ هزارریال جمع آوری و ۷۳ نفر زندانی آزاد شدند و با همکاری، تلاش و همیاری همکاران ستاد دیه و شکات ۳۵ نفر از زندانیان مورد بخشش و گذشت قرار گرفتند وآزاد شدند .

وی اظهار کرد: با هماهنگی و همکاری همکاران قضایی استان تعداد ۶۱ نفر از زندانیان محکوم مالی به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۳۶۶ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۹۵ ریال با استفاده از حکم اعسار و تقسیط از سوی دستگاه قضایی استان آزاد شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 اسفند 1396، کدخبر: 4245812 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
واقعا ادم ناراحت میشه از عمق دلش وقتی بعضی از این زندانیان رو میبینه که به خاطر دومیلیون....200 هزار تومن....100 تومن تو زندانن
خدا یرشون بده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین