پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۸۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
وزیر خارجه ترکیه با اعلام تاریخ تکمیل شدن عملیات شاخه زیتون در عفرین، گفت پس از آن می‌توانند با عراق عملیات مشترکی علیه پ.ک.ک اجرا کنند.

شعارسال:وزیر خارجه ترکیه با اعلام تاریخ تکمیل شدن عملیات شاخه زیتون در عفرین، گفت پس از آن می‌توانند با عراق عملیات مشترکی علیه پ.ک.ک اجرا کنند.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه، در ماه میلادی می تکمیل خواهد شد.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری گفت بعد از تکمیل شدن شاخه زیتون در عفرین و پس از برگزاری انتخابات سراسری در عراق، عملیات مشترکی را با بغداد علیه شبه‌نظامیان کُرد در این کشور اجرا خواهند کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌ان‌ان تورک» وی در پاسخ به این سوال که اگر عملیات شاخه زیتون تا ماه می کامل نشد، گفت ترکیه توانایی اجرای دو عملیات به صورت همزمان را دارد.

وزیر خارجه ترکیه درباره «صالح مسلم» رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) نیز گفت که او اکنون در شهر «استکهلم» حضور دارد و آنکارا نیز درخواست رسمی برای استرداد وی به سوئد ارسال کرده است.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

«رجب طیب اردوغان»‌ رئیس‌جمهور ترکیه چندی پیش گفته بود تا کنون 415 کیلومتر مربع از منطقه عفرین به کنترل نیروهای ترکیه و همپیمانان آن درآمده و 1000 روستا را از کنترل کُردها خارج کرده‌اند.

ترکیه شاخه زیتون را از جهت امنیت خود و تاثیر در ژئوپلتیک منطقه حیاتی می‌داند. اما این تفکر برای این کشور هزینه نیز داشته است. شلیک شدن بیش از 90 راکت توسط ی.پ.گ طی دو هفته به جنوب ترکیه باعث کشته و زخمی شدن بیش از 120 نفر شده است. همچنین تا کنون 41 نظامی ترکیه کشته و نزدیک به 200 نفر زخمی شدند.

در عرصه میدانی، ترکیه فعلا توانسته با تصرف مناطق اطراف و حاشیه عفرین، ارتباط شبه‌نظامیان کُرد با مرز ترکیه را قطع کند. عملیات عفرین اما به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، حدود 200 غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و بیش از 550 مجروح برجای گذاشته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار17اسفند 96، کدخبر: 13961217000660، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
خوبه که همه کشور ها در زمینه مهار تروریسم با یکدیگر همکاری کنند و اختلافات رو کنار بذارند ، این کار باعث آرامش جو منطقه میشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
واقعا نمیدونم اسم دولت ترکیه رو چی بذارم! یک منفعت طلب به تموم عنا..بدتر از روسیه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین