پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۹۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
منابع خبری در ترکیه می‌گویند، عناصری از «ارتش آزاد» که از پشتیبانی نظامیان ترکیه‌ای برخوردارند، موفق شدند بعد از گذشت دو ماه از آغاز عملیات «شاخه زیتون»، از جنوب، وارد شهر عفرین شوند.
شعارسال:منابع خبری در ترکیه می‌گویند، عناصری از «ارتش آزاد» که از پشتیبانی نظامیان ترکیه‌ای برخوردارند، موفق شدند بعد از گذشت دو ماه از آغاز عملیات «شاخه زیتون»، از جنوب، وارد شهر عفرین شوند.

وبگاه خبری روزنامه «دیلی صاباح» ترکیه، صبح امروز یکشنبه از ورود عناصری از گروهک «ارتش آزاد سوریه» به داخل محدوده شهری عفرین خبر داد.

ارتش ترکیه با حمایت از گروه‌های مسلحی مثل «ارتش آزاد» از حدود دو ماه پیش، عملیاتی نظامی برای تصرف شهر عفرین، در شمال غرب سوریه را آغاز کرده‌ و این عملیات تاکنون به کشته شدن بیش از دو هزار نفر منجر شده است.

دیلی صاباح نوشت: نیروهای ارتش آزاد سوریه در ادامه عملیات "شاخه زیتون" که با کمک نیروهای مسلح ترکیه اجرا می‌کنند، ورود به شهر عفرین را از محور جنوبی شهر آغاز کرده‌اند.

ترکیه مدعی است که در حال پاکسازی شهر عفرین سوریه از عناصر تروریستی «پ.ک.ک» و سایر گروه‌های متحد آن است در حالی که کمی آن سو تر آمریکا از نیروهای کُرد در شمال و شمال شرق و شرق سوریه حمایت سیاسی نظامی می‌کند.

به گفته منابع خبری غیررسمی، گاهی صدای درگیری یا انفجار از درون شهر عفرین شنیده می‌شود. همچنین هواپیماهای ترکیه در حال پشتیبانی از نیروهای ترک و ارتش آزاد هستند. همزمان تصاویری نیز از شبه‌نظامیان گروهک «ارتش آزاد» در ورودی (جنوبی) شهر عفرین نیز منتشر شده است.

عملیات ترکیه با نام «شاخه زیتون» از بیستم ژانویه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. دمشق که در جبهه‌های دیگر مثل شهر، مرکز و جنوب سوریه در حال مبارزه با عناصر تروریستی تکفیری است، پیشتر این اقدام ترکیه را مصداق تجاوز به حریم خود دانسته و از سازمان ملل خواسته بود تا این اقدام را محکوم و با آن مقابله کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار27اسفند 96، کدخبر: 840732 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
سوریه بهتر است بعد از اینکه حساب تروریست هارا رسید به سراغ مبارزه با قدرت های خارجی برود
ا.ح75
نسترن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
ای خدا بازم جنگ درپیش داریم؟
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
فکر کنم دولت سوریه تا کنون نرمش زیادی از خودش نشان داده که به دخالت های ترکیه و آمریکا در شمال سوریه واکنشی نشون نداده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین