پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۸۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
به گفته اردوغان در ساعات پایانی دیروز گروهی از شبه نظامیان شیعه قصد ورود به شهر عفرین را داشتند که با آتش توپخانه ارتش ترکیه عقب نشینی کردند.

شعارسال:به گفته اردوغان در ساعات پایانی دیروز گروهی از شبه نظامیان شیعه قصد ورود به شهر عفرین را داشتند که با آتش توپخانه ارتش ترکیه عقب نشینی کردند.

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد روز سه شنبه توپخانه ارتش ترکیه مانع ورود "میلیشای" شبه نظامیان- شیعه تحت حمایت حکومت سوریه به شهر عفرین در شمال‌غرب سوریه شده است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان دیشب در نشست خبری مشترک با همتای مقدونیه ای خود در آنکارا با اشاره به این موضوع گفت: در ساعات غروب امروز سه شنبه- گروهی از شبه نظامیان شیعه قصد ورود به شهر عفرین را داشتند که با آتش توپخانه ارتش ترکیه عقب نشینی کردند.

او به ماهیت دقیق این گروه‌ها اشاره‌ای نکرد.

او با تروریست خواندن این شیه نظامیان طرفدار حکومت سوریه گفت پیشتر به صورت تلفنی با ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران درباره عملیات عفرین و اوضاع سوریه گفت و گو کرده است.

اردوغان با تهدید شبه نظامیان شیعه از نزدیک شدن به شهر عفرین گفت برخی گروه‌های تروریستی تصمیمات اشتباهی می‌گیرند که دولت ترکیه به طور طبیعی به این گروه‌ها اجازه پیاده‌سازی تصمیمات‌شان را نخواهد داد.

اظهارات رییس جمهوری ترکیه درباره عملیات عفرین در حالی است که دیروز همزمان سازمان ملل متحد از دولت آنکارا خواست که به عملیات نظامی خود در اطراف شهر عفرین سوریه پایان دهد.

ارتش ترکیه از بیش از یک ماه پیش عملیاتی تحت عنوان " شاخه زیتون " را برای پاکسازی شبه نظامیان کُرد از مناطق مرزی خود در شمالغرب سوریه و تصرف شهر عفرین سوریه آغاز کرده است. تا کنون این عملیات نظامی به کندی پیش رفته و تلفات غیر نظامی آن انتقادات گسترده مجامع جهانی را در پی داشته است.

شبه نظامیان کُرد موسوم به "یگان های مدافع خلق" (YPG) که تحت حمایت آمریکا هستند در یک ماه گذشته در برابر ارتش ترکیه مقاومت کرده و حتی در برخی موارد اقدام به شلیک راکت به برخی شهرهای مرزی ترکیه کرده‌اند.

ترکیه گروه کُردی "یگان‌های مدافع خلق" را تروریستی دانسته و این گروه را شاخه سوری گروه جدایی طلب پ.ک.ک می‌داند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت عصر ایران ، تاریخ انتشار 2 اسفند 96،کدخبر: 594230 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
خود اردوغان و ترک ها یکی از عوامل پیدایش گروه های تروریستی مانند داعش بودند و آنوقت گروه هایی که با آن ها میجنگند را تروریست مینامند؟
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
ترک ها چطور میتونن خیلی راحت از مرز سوریه عبود کنند و وارد شهر عفرین شند و عملیات نظامی انجام بدن؟ بعد چرا دولت سوریه هیچ کاری نکرد ولی به حمله اسرائیل پاسخ داد سریع؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین