پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
جدیدترین خبرها از جنوب شهر دمشق حاکیست، عملیات نیروهای ارتش، گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی علیه عناصر تروریستی داعش در مناطق اشغالی همچنان ادامه دارد.

شعار سال: در ساعات گذشته، نیروهای سوری با پشتیبانی جنگنده های روسی حملات غافلگیرانه ای را علیه تروریست های داعش انجام داددند و توانستند خود را به بخش غربی محله «حجر الاسود» برسانند و مناطق «حاره الشراکس، الاعلاف و مدرسه الحریه» را آزاد کنند.

از شکسته شدن خطوط دفاعی داعش در جنوب دمشق تا کارشکنی جبهه النصره در توافق خروج شهروندان از الفوعه و کفریا

با پاکسازی های صورت گرفته، نخستین خط دفاعی گروه تروریستی داعش در محله حجرالاسود شکسته شد و تروریست ها به سمت مرکز محله متواری شدند تا از حملات نیروهای سوری در امان بمانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ضد حملات تروریست های داعش در ساعات گذشته برای اشغال مجدد مناطق غربی محله حجرالاسود ناکام مانده است؛ در این حملات ۲۵ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

از شکسته شدن خطوط دفاعی داعش در جنوب دمشق تا کارشکنی جبهه النصره در توافق خروج شهروندان از الفوعه و کفریاپیشروی های نیروهای سوری در غرب محله حجرالاسود باعث شده ارتباط تروریست ها از مرکز محله با محور جنوب و جنوب غرب قطع شود؛ از محور جنوب شرق محله حجرالاسود خبر می رسد، نیروهای سوری با پاکسازی مزارع خود را به ورودی جنوبی محله رسانده اند.

در حملات جنگنده‌های روسی و سوری، تعدادی از پایگاه ها، انبارهای سلاح و مکان‌های انتقال نیرو و تجهیزات به همراه تونل های تروریست های داعش هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

عناصر تروریستی داعش بری کاهش فشار حملات نیروهای سوری، مناطق مسکونی حومه اردوگاه یرموک و محله حجرالاسود را با شلیک خمپاره هدف قرار دادند؛ گروه تروریستی داعش برای به شکست رساندن توافق ارتش سوریه و عناصر تروریستی جبهه النصره، چند خمپاره به سمت میدان «البطیخ» در شمال غرب اردوگاه یرموک شلیک کرد.

نقشه میدانی فوعه و کفریا

از شکسته شدن خطوط دفاعی داعش در جنوب دمشق تا کارشکنی جبهه النصره در توافق خروج شهروندان از الفوعه و کفریاهمزمان با ادامه درگیری ها میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی داعش در محله حجرالاسود، توافق میان نمایندگان دولت سوریه و تروریست های جبهه النصره در جنوب دمشق و شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا در شمال شرق استان ادلب به کندی در حال اجرا است.

یک منبع میدانی در همین ارتباط در گفت و گو با مشرق اعلام کرد: پنج تن از مجروحان شهرک های الفوعه و کفریا به همراه اعضای خانواده خود که در مجموع تعداد آنان به ۱۸ تن می رسد توسط چند آمبولانس به شهرک الحاضر انتقال داده شدند که در کنترل نیروهای ارتش سوریه است.

از شکسته شدن خطوط دفاعی داعش در جنوب دمشق تا کارشکنی جبهه النصره در توافق خروج شهروندان از الفوعه و کفریاخروج مجروحان و خانواده های آنان از شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا

این منبع میدانی افزود: حدود ۲۴ نفر از شهروندان اسیر شده شهرک «اشتبرق» در گام نخست به گذرگاه شهرک «العیس» انتقال داده شده اند که در ساعات آینده وارد شهرک الحاضر شوند.

از شکسته شدن خطوط دفاعی داعش در جنوب دمشق تا کارشکنی جبهه النصره در توافق خروج شهروندان از الفوعه و کفریاوی با بیان این که تغییرات در برخی بندهای توافق نامه، نگرانی مردم شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا را به دنبال داشته است، گفت: براساس توافق جدید در گام نخست هزار تن از شهروندان محاصره شده از شهرک های الفوعه و کفریا خارج می شوند.

این منبع میدانی با توضیح این نکته که پیشتر قرار بود هزار و ۵۰۰ تن در مرحلحه نخست توافق از شهرک های الفوعه و کفریا خارج شوند، تصریح کرد: در توافق جدید حدود ۱۰۰ تن از تروریست های جبهه النصره به همراه اعضای خانواده از شمال غرب اردوگاه یرموک به استان ادلب و حلب انتقال داده می شوند.

وی افزود: ۱۰ اتوبوس دیگر هم به سمت شهرک های «ببیلا، بیت سحم و یلدا» در جنوب شهر دمشق اعزام شده اند تا انتقال عناصر تروریستی و خانواده آنان را به شمال سوریه در دستور کار قرار دهند.

تغییر در برخی بندهای توافق نامه یک بار دیگر این نکته را یادآوری می کند که عناصر تروریستی هیچ گاه قابل اطمینان نیستند و تضمینی برای انتقال سالم هزار تن از شهروندان محاصره شده الفوعه و کفریا وجود ندارد چرا که تروریست ها سابقه کشتار شهروندان الفوعه و کفریا را در حین انتقال به مناطق تحت کنترل دولت در کارنامه سیاه خود دارند و همین مسئله تردیدهایی را به وجود آورده است.

در حال حاضر، حدود هفت هزار و ۶۰۰ تن از شهروندان شهرک های الفوعه و کفریا در محاصره عناصر تروریستی هستند و اگر براساس توافق ۵ هزار نفر در دو مرحله موفق به خروج شوند حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تن دیگر دیگر که اغلب رزمندگان مردمی هستند باید در شهرک ها باقی بمانند و این موضوع عطش تروریست ها را برای حمله به آنان زیادتر می کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 6519904، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین