پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۵
در سالی که گذشت گروه تروریستی داعش تمامی مناطق تحت اشغال خود در عراق را از دست داد و به طور کامل در این کشور فروپاشید و در سوریه نیز بسیاری از مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی به کنترل ارتش سوریه درآمد و تنها بخش‌های بسیار کوچکی در سوریه در اشغال گروهک تروریستی داعش قرار دارند.

شعارسال: «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در روز نهم دسامبر 2017 (18 آذر 96)، پایان داعش در عراق و بازپس‌گیری سراسر این کشور را اعلام کرد.

نیروهای ارتش عراق و یگان‌های حشدالشعبی اوایل ماه دسامبر آخرین مناطق تحت اشغال داعش در این کشور را آزاد و به طور کامل کشور عراق را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کردند. اعلام پیروزی بر داعش پس از آزادی شهر موصل، پیشروی نیروهای مقاومت در مناطق تحت اشغال را سرعت بخشید و پس از آن تمام اخبار تحولات میدانی عراق و سوریه بیان‌گر فروپاشی سازمانی قریب‌الوقوع گروهک داعش در این 2 کشور بود که با آزادسازی آخرین پایگاه‌های داعش در عراق و سوریه، شکست کامل این گروهک تروریستی به صورت رسمی در آذر ماه 1396 اعلام شد.

برخی از مهمترین شکست‌های گروه تروریستی داعش در سال 2017 در 2 کشور عراق و سوریه به شرح زیر هستند:

5 ژانویه (16 دی 95) مقامات ارتش عراق اعلام کردند که 70 درصد از شرق موصل از اشغال تروریست‌ها آزاد شد.

19 ژانویه (30 دی 95) مقامات عراق گزارش دادند که در طول سه ماه عملیات آزادسازی موصل بسیاری از سرکرده‌های داعش به هلاکت رسیده‌اند.

2 مارس (12 اسفند 95) نیروهای ارتش سوریه موفق شدند شهر باستانی تدمر (پالمیرا) را از اشغال داعش آزاد کنند.

29 ژوئن (8 تیر 96) نیروهای ارتش عراق موفق شدند مسجد نوری شهر موصل را از اشغال داعش آزاد کنند و نخست وزیر عراق سقوط خلافت خودخوانده داعش در این کشور را اعلام کرد.

9 جولای (18 تیر 96) حیدر العبادی آزادسازی کامل شهر موصل از اشغال داعش را اعلام کرد.

6 فوریه (18 بهمن 95) نیروهای ارتش سوریه موفق شدند خطوط پشتیبانی تروریست‌های داعش در شهر «الباب» را به طور کامل قطع کنند.

24 فوریه (6 اسفند 95) حیدرالعبادی اعلام کرد که در راستای همکاری با دمشق نیروهای عراقی برای نخستین بار مواضع داعش در داخل خاک سوریه را هدف قرار دادند.

7 مارس (17 اسفند 95) نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن‌ها موفق شدند ایستگاه اصلی پمپاژ آب را در استان حلب از اشغال تروریست‌های داعش خارج کنند.

14 مارس (24 اسفند 95) نیروهای عراقی موفق شدند در ادامه عملیات خود برای آزادسازی موصل قدیم تعدادی از سرکردگان داعش را به هلاکت برسانند.

15 مارس (25 اسفند 95) نخست وزیر عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی در آخرین مرحله عملیات آزادسازی کامل موصل قرار دارند.

12 آگوست (21 مرداد 96) آخرین شهر اشغال شده از سوی داعش در استان حمص به کنترل ارتش سوریه در آمد.

15 آگوست (24 مرداد 96) نیروی هوایی ارتش عراق به عنوان مقدمه‌ای برای عملیات زمینی در تلعفر، مواضع داعش در این منطقه را هدف قرار داده و بمباران کردند.

20 آگوست (30 مرداد 96) نیروهای امنیتی عراق مواضع داعش در تلعفر را هدف حملات خود قرار دادند.

26 آگوست (4 شهریور 96) ارتش سوریه با پشتیبانی هم‌پیمانان خود موفق شدند 770 کیلومتر مربع از اراضی تحت اشغال داعش در مناطق بیابانی مرکز سوریه را به کنترل خود در آورند.

5 اکتبر (13 مهر 96) الحویجه و مناطق اطراف آن به کنترل نیروهای ارتش عراق در آمد.

17 اکتبر (25 مهر 96) نیروهای تحت حمایت آمریکا پیروزی بر داعش در شهر رقه را اعلام کردند.

26 اکتبر (4 آبان 96) ارتش سوریه ایستگاه آبرسانی «T2» را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کردند.

3 نوامبر (12 آبان 96) ارتش سوریه پیروزی بر داعش در شهر راهبردی دیرالزور به عنوان بزرگ‌ترین شهر در شرق سوریه را اعلام کرد.

9 نوامبر (18 آبان 96) ارتش سوریه پیروزی بر داعش را اعلام کردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار: 7فروردین1397 ، کدخبر: 284834: www.defapress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
0
اول یا آخر اینها محکوم به شکست بودند چرا که مردم سوریه طرف های خودشونو انتخاب کرده بودند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین