پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
نخستین موزه فوتبال در ایران در شهر تبریز واقع شده است.

شعارسال:نخستین موزه فوتبال در ایران در شهر تبریز واقع شده است.

موزه فوتبال آذربایجان، نخستین موزه تخصصی فوتبال در ایران است. این موزه در تاریخ چهارم دی ماه سال ۱۳۹۳ به همت ایوب نیکنام لاله (نویسنده و پژوهشگر تاریخ آذربایجان) و فرهاد روشنی (شهردار وقت منطقه ۶ تبریز) در پارک رضوان واقع در غرب شهر تبریز تأسیس شد. ایوب نیکنام لاله ۲۰ سال در مورد تاریخ فوتبال تبریز تحقیق کرده است.

بنابراین گزارش، این موزه تصاویر قدیمی فوتبال تبریز و آذربایجان را در معرض دید عموم قرار داده است. از وسایل دیگری که در موزه فوتبال آذربایجان از آن‌ها نگهداری می‌شود، می‌توان به کاپ‌ها، مدال‌ها، پیراهن و لباس ورزشی قهرمانان آذربایجان در بازه زمانی ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۳ اشاره کرد.

شایان ذکر است؛ قدیمی‌ترین بلیط کاغذی یک بازی رسمی فوتبال در ایران نیز در موزه فوتبال آذربایجان به نمایش گذاشته شده است. این بلیط کاغذی قدمتی بالغ بر ۸۰ سال دارد.


گفتنی است؛ فوتبال ورزش دوم ایران است. این ورزش پرطرفدار‌ترین ورزش کشورمان به حساب می‌آید و در زندگی بسیاری از ایرانیان نفوذ کرده‌است. اولین بازی فوتبال در ایران در شهر مسجد سلیمان برگزار شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جهان نیوز، تاریخ انتشار17اسفند 96، کدخبر: 597300، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین