پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۹۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: مربیان پرورشی مدارس بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایفا می کنند.

شعار سال: رشید قربانی در آئین گرامیداشت هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی که در سالن اجتماعات سرای سالمندان برگزارشد، گفت: در سند تحول بنیادین شش ساحت پیش بینی شده که تحقق بسیاری از این ساحت ها توسط متولیان تربیت و مربیان پرورشی در مدارس امکان پذیر است.

وی در خصوص مصادیق اجرایی ساحت های شش گانه سند تحول بینادین،بیان کرد: در ساحت اجتماعی می توان مهارت زندگی کردن را در نظر گرفت، یعنی وقتی دانش آموزی از مدرسه فارغ التحصیل می شود باید مهارت تعامل اجتماعی با دوستان، خانواده و جامعه را فرا گرفته باشد، در بحث های اخلاقی نیز باید صداقت، سخاوت، شجاعت، همدلی و همراهی را در میان دانش آموزان تقویت و نهادینه کنیم چراکه این ویژگی غالب نظام های تعلیم و تربیت جهانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: تمامی صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت بر این باورند که تعلیم و تربیت قابل تفکیک نیست و تربیت جامع تر و کاملتر از آموزش و تعلیم زیر مجموعه تربیت است یعنی در نظام تعلیم و تربیت، تربیت واجب عینی و تعلیم واجب کفایی است.

قربانی اظهار داشت: ما باید نگران این باشیم که فرزندانمان را انسان های مفید و شهروندانی شایسته بار بیاوریم و این موضوع دغدغه اصلی اولیاء ما شود زیرا امروزه مشکلات عدیده ما در جامعه این نیست که سطح تحصیلات افراد پایین باشد بلکه مشکل در عدم تربیت صحیح شهروندان شایسته و قانون مدار است.

وی اضافه کرد: پایه تربیت محبت است، اگر محبت وجود داشته باشد تربیت شکل می گیرد؛ بنابراین باید سعی شود در تربیت دانش آموزان از محبت بهره بگیریم زیرا از وظایف دینی، اخلاقی و انسانی ما بوده و همه ما باید به تقویت هویت دینی و ملی توجه و عنایت ویژه داشته باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شوان ، تاریخ انتشار 15اسفند 96، کدمطلب: 3832، www.showan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
ولی متاسفانه ساعت پرورشی بچه ها یا دست اشخاص غیر متخصصه و یا به عنوان ورزش و درس پر میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین