پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۰۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹
مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد ضمن توجه دادن مردم در مدیریت مناسب مصرف آب گفت: باید تلاش شود کمپین ملی خانه‌تکانی با گرایش کاهش مصرف آب به شکل فعال در استان یزد فراگیر شود.

شعار سال: محمدمهدی جوادیان زاده پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و آموزشی محیط‌زیست و منابع طبیعی استان یزد ضمن عرض تبریک ولادت حضرت فاطمه (س)، گفت: کمپین ملی خانه‌تکانی با گرایش کاهش مصرف آب و با عنایت به عمیق‌تر بودن بحران و لازمه دورخیز مناسب و مستمر و همچنین برنامه جامع کوتاه و میان‌مدت اجرایی در سطح وسیع با مشارکت جمع بخش‌های حاکمیت و نیز مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: استان یزد هرساله 66 میلیون مترمکعب آب انتقالی داشته است که در حاضر این رقم به 60 میلیون مترمکعب رسیده است؛ لذا مردم باید توجه داشته باشند که مدیریت مناسب مصرف بهینه آب را در اولویت قرار دهند تا در شرایط حاد تابستان استان یزد دچار کمبود آب نشود؛ همچنین باید تلاش شود کمپین ملی خانه‌تکانی با گرایش کاهش مصرف آب به شکل فعال در استان یزد فراگیر شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به تداوم وضعیت خشک‌سالی در یزد، اظهار داشت: استان یزد یکی از کم آب‌ترین استان‌ها کشور به شمار می‌رود و وضعیت آن هرسال بدتر از گذشته می‌شود؛ چنانچه در حال حاضر بی‌آبی تهدیدی جدی برای آینده استان یزد است که این شرایط را خودمان برای استان به وجود آورده‌ایم.

جوادیان زاده بابیان اینکه در حقیقت کم‌آبی مسئله‌ای ملی است، تصریح کرد: اگر همه در یک راستا قرا گیریم مسئله کم‌آبی در کشور حل می‌شود؛ اما اگر هرکسی راه خود را در پیش گیرد، وضعیت از این‌که است بدتر می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه وضعیت بارندگی در استان یزد وضعیتی نامطلوب است، بیان داشت: مقدار بارش‌های استان تاکنون 22 میلی‌متر بوده است که نسبت به سال گذشته 46 درصد کاهش بارندگی در استان داشته‌ایم؛ همچنین مقدار بارش‌های استان نسبت به دوره مدت بلندمدت، با کاهش 63 درصدی روبرو بوده است؛ لذا این کاهش بارندگی‌ها نیازمند مدیریتی درست و مدون است.

وی در ادامه عنوان کرد: سیستم مدیریت مصرف آب که در حال حاضر در کشور مدنظر است، ما را به‌جایی نمی‌رساند؛ مگر اینکه به راه گذشتگان بازگردیم که باید توجه داشته باشیم که گذشتگان در این راستا چه راهی را پیش‌گرفته‌اند و این راه را مبنای خود قرار دهیم؛ چنانچه درگذشته نیز از قنات برای انتقال آب به استان استفاده می‌شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد بابیان اینکه شورای حفاظت منابع آب در هر استانی تشکیل‌شده است که استاندار هر استانی رئیس این شوراست؛ همچنین این شوراها در شهرستان‌ها نیز تشکیل‌شده است، اضافه کرد: این جلسات به‌صورت مستمر در استان یزد در حال تشکیل است به صورتی که شبکه خوبی در این راستا شکل‌گرفته است؛ لذا در حال حاضر باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که در راستای مدیریت مصرف آب از شعار عبور کرده و پا را فراتر بگذاریم و در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و شرب به‌صورت عملیاتی وارد شویم و به نتایج مطلوبی در استان دست‌یابیم.

جوادیان زاده در ادامه از طرح سپاس در راستای مدیریت مصرف بهینه آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب استان یزد خبر داد و یادآور شد: در این طرح شورای حفاظت منابع آب شهرستان‌های استان یزد بهترین تجربه مدیریت مصرف بهینه آب را به‌عنوان یک تجربه موفق معرفی می‌کنند؛ لذا بعد از تصویب این طرح از سوی شورا این تجربه به‌عنوان تجربه برتر هر شهرستانی شناخته می‌شود.

این مسئول در پایان تأکید کرد: در حال حاضر شرایط کشور به‌گونه‌ای شده است که بعضی از سازمان‌های مردم‌نهاد راه را به انحراف رفته‌اند و این سازمان‌ها برای آن‌ها ابزاری برای فشار آوردن در دستگاه‌های اجرایی برای گرفتن پروژه شده است که در این راستا کار بسیار سخت شده است؛ لذا اگر سمن‌ها برادری خود را ثابت کنند، قطعاً مسئولین نیز پای‌کار می‌آیند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 17اسفند 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۲۱۷۰۰۰۸۸۹، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
ما باید به خانوار اب غیر اشامیدنی عرضه کنیم تا برای استفاده و شست و شو بهتر بشه و مشکلات اب کمتر بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
این کمپین ها در ایران زمانی جواب میداد که خیلی وضع بهتر از الان بود..الان باید قبل از مردم از مسئولین طلب کمک کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین