پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۶۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: مدیریت تصمیم‌گیری ظرفیت آموزش و پرورش برای اسکان نوروزی به استان‌ها تفویض شود.

شعارسال: معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: مدیریت تصمیم‌گیری ظرفیت آموزش و پرورش برای اسکان نوروزی به استان‌ها تفویض شود.

مهدی زندیه‌وکیلی صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست روز گذشته با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: در جلسه کشوری ستاد اجرایی خدمات سفر که به ریاست "علی‌اصغر مونسان" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد درخواستی مبنی بر تفویض اختیار به ستادهای استانی درباره تصمیم‌گیری منطقه‌ای و سطح‌بندی ظرفیت آموزش و پرورش برای اسکان عموم مسافران نوروزی، ارائه دادیم.

وی افزود: این سیاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در تعطیلات نوروزی تاکید دارد، سیاست درستی است اما در بعضی از شهرها ظرفیت هتل‌داری و مهمانپذیرها بسیار پایین است و باید مانند گذشته در این‌گونه شهرها از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی اعم از فرهنگیان و غیر فرهنگیان استفاده شود.

زندیه‌وکیلی تصریح کرد: هرساله جمعیت زیادی از مسافران و مهمانان نوروزی از استان‌های مختلف کشور از شهرهای استان مرکزی عبور می‌کنند، از شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و بالعکس از این استان تردد دارند و به‌ویژه شهرهای اراک، ساوه، خمین، محلات و دلیجان پذیرای حجم زیادی از مسافران نوروزی اعم از میهمان و یا مسافران عبوری هستند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با تاکید بر تلاش دست اندرکاران استان مرکزی برای جذب گردشگر در این استان گفت: ما از هرجهت برای میزبانی و خدمت رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی کاملا آماده هستیم و پیشنهاد می‌کنیم که هم وطنان عزیز در ایام نوروز از ظرفیت‌های زیاد گردشگری و آثار باستانی استان مرکزی دیدن کنند و در مراکز پیش بینی شده برای پذیرایی از آنان اقامت داشته باشند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد ما این بود که تصمیم‌گیری در خصوص استفاده از ظرفیت‌های فرهنگیان، به ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها محول گردد تا براساس امکانات خدمات گردشگری شهرستان‌ها و برای اقامت مسافرانی که بضاعت کمی دارند، مثل گذشته از مدارس و امکانات فرهنگیان استفاده شود.

زندیه وکیلی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی نیازمند هزینه است و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی استان‌ها از طریق اسناد خزانه اسلامی تامین می‌گردد و هزینه کردن نقدی برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی مثل اجاره جرثقیل‌های سنگین و سبک برای راهداری و دیگر عوامل امدادی نیاز به اعتبار دارد، بنابراین پیشنهاد داشتیم برای این منظور از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، درخواست اعتباراتی هرچند ناچیز برای استان‌ها به هیئت دولت ارائه گردد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1396، کدخبر: 1678544، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
هر چی اموزش و پرورش بخواد همه چی رو خودش. انجام بده از کار های اساسی اموزشی جامیمونه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
واقعا همین طرح ها میتونه گردشگر هارو به استان زیاد کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین