پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
معاون عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های معین تهران در ارتباط با زلزله اعلام شد گفت: آمادگی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در استان مرکزی باید افزایش یابد.

شعارسال: مهدی زندیه‌وکیلی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی که در شرکت توزیع برق این استان برگزار شد اظهار داشت: طبق بخشنامه‌‌ای که به سبب زلزله احتمالی تهران و به منظور آمادگی استان‌های معین به استان‌ها ابلاغ شده و به صورت ویژه از سوی وزارت کشور اعلام شده باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم و آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی افزود: براساس این بخشنامه استان مرکزی به‌عنوان استان معین منطقه 4 تهران انتخاب شده، در نخستین نگاه که با بخشنامه روبه‌رو شدیم به نظر می‌رسید که بهتر بود منطقه 18 تهران را به ما می‌سپردند اما وقتی بیشتر فکر کردیم دیدیم که موقعیت منطقه 4 با امکانات و توان ما بیشتر هم‌خوانی دارد و به لحاظ ساخت و ساز نوسازتر است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: در رابطه با زلزله احتمالی تهران 22 منطقه آن بین 22 استان تقسیم شده‌اند و مابقی استان‌ها هم پشتیبان هستند، کاری که باید در این راستا انجام دهیم این است که هر دستگاه با متناظر خود در منطقه مربوطه ارتباط برقرار کند و نقشه‌های را دراختیار بگیرند، ساختمان‌های مهم و پر اهمیت و ساختمان‌های در معرض خطر شناسایی از نظر هر دستگاهی شناسایی شود، نحوه دسترسی، حمل و نقل و لجستیک مشخص شود و نحوه ارتباط پیش‌بینی شود.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: همچنین لازم است که همه دستگاه‌های ذی‌ربط با متناظر خود در استان خراسان شمالی که به‌عنوان پشتیبان استان مرکزی تعیین شده ارتباط برقرار کنند، این کار به نظر می‌آید که دیر شروع شده و این اقدام باید خیلی زودتر نسبت به تهران انجام می‌شد.

وی ادامه داد: قسمت پرخطر ناحیه جنوب تهران است یعنی قسمتی که به ما سپرده شده کم خطر است، ما باید آمادگی خود برای امدادرسانی را داشته باشیم، در چرخه مدیریت بحران هر چقدر برای پیشگیری هزینه کنیم در هنگام وقوع برای بازسازی هزینه‌های کمتری را متحمل می‌شویم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به آتش‌سوزی تالاب میقان هم گفت: اتفاقی که افتاد خوشبختانه به لحاظ مالی و جانی خسارتی نداشت و به لحاظ زیست‌محیطی هم خیلی خسارت ندیدیم و نیزارهایی که دچار حریق شدند گونه مفیدی نبود و خسارتی در پی نداشت که برخی آن را فاجعه نام بردند.

زندیه‌وکیلی عنوان کرد: در رابطه با نیاز به هلی‌کوپتر هم شرایط مردابی بودن تالاب این نیاز را ایجاد کرد زیرا به لحاظ شرایط حاکم در آنجا امکان پیش‌روی برای خودروهای ما نبود در غیراین صورت سطح آتش‌سوزی به قدری گسترده نبود که نیاز به پرواز باشد اما شرایط زمینی اجازه نمی‌داد که خوشبختانه همکاری برای اعزام هلی‌کوپتر مطلوب بود و هزینه‌ای بابت اعزام آن در آن لحظه و تاکنون درخواست نشده است.

وی اضافه کرد: اینکه هلی‌کوپتر در اینجا مستقر کنیم نیاز نیست زیرا با توجه به نیاز هلی‌کوپتر به برکه و دریاچه یا غیره برای آبگیری استقرار آن در استان چندان لازم نیست زیرا امکان آبگیری برای آن وجود ندارد و مستقر کردن هلی‌کوپتر در همه استان‌ها برای کشور میسور نیست.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10دی 1396 ، کدخبر: 1616014 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین