پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خواستار تسریع در مقاوم‌سازی بناهای استان در برابر زلزله‌های احتمالی شد.

شعارسال: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خواستار تسریع در مقاوم‌سازی بناهای استان در برابر زلزله‌های احتمالی شد.

محمد محمدی افزود: بافت‌های خشتی و گلی بویژه در روستاها در مواقع بروز زلزله بسیار گسترده است و لازم است با اجرای طرح های هادی در روستاها کار مقاوم سازی ساختمان‌ها و منازل روستایی با شدت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به زلزله خیز بودن ایران، اظهار کرد: کشور ما حادثه خیز است و حادثه هم خبر نمی‌کند، از این رو باید با تخصیص اعتبارات و فرهنگ سازی در خصوص استحکام بناها و مقاوم‌سازی به گونه ای آماده بود که در مواقع بروز حادثه کمترین خسارت وارد شود.

محمدی در ادامه گفت: در استان مرکزی زیرساخت‌های لازم و نیروی توانمند برای مدیریت بحران و امدادرسانی در هنگام بروز بلایای طبیعی نظیر زلزله وجود دارد و در زلزله اخیر جمعیت هلال احمر استان مرکزی جزو اولین سازمان هایی بود که برای امدادرسانی به موقع حاضر شدند.

وی اعزام به موقع اقلام امدادی از سوی هلال احمر استان مرکزی به نقاط زلزله زده را بیانگر عملکرد مناسب امدادگران دانست و افزود: به دلیل برخورداری از انبارهای امدادی در شهرهای مختلف استان و تامین زیرساخت‌ها از آمادگی لازم در مواقع بحران برخوردار هستیم.

محمدی بیان کرد: با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و سایر دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان، دارای انبار استاندارد در مرکز استان هستیم و با پیشرفت 80 درصدی انبار جامع امدادی در استان مرکزی ظرف یک ماه آینده این انبار جامع قابل بهره برداری خواهد بود.

وی بیان کرد: برخورداری از نیروهای تخصصی و آموزش دیده در هلال احمر استان از دیگر مزیت هایی است که این استان از آن برخوردار است و در مواقع بحران کار امدادرسانی تخصصی را انجام خواهند داد و هم اکنون برای اعزام نیروهای تخصصی به مناطق زلزله زده اعلام آمادگی شده است اما فعلا درخواستی مبنی بر نیاز به اعزام نیروهای تخصصی صورت نگرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29 آبان 1396، کدخبر: 96082916765، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین