پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
اراک- مدیرکل بحران استانداری مرکزی گفت: با توجه به اینکه مرکزی، استان معین منطقه چهار شهر تهران در صورت بروز زلزله است، وظایف دستگاه های عضو مدیریت بحران استان در این زمینه ابلاغ شد.

شعارسال: سعید فرخی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هم اندیشی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی در اراک اظهار داشت: وقوع زلزله اخیر در نقاط مختلف کشور به ویژه در تهران هشدار داد که بیشتر از گذشته باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه آماده باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه چنانچه در تهران زلزله اتفاق بیفتد می تواند خسارت سنگین به بار بیاورد و شاید تهران نتواند از عهده این سنگینی بر آید، لذا وزارت کشور و هیات وزیران تصمیم گرفتند که برای شهر تهران براساس مناطق مختلف شهرداری این شهر، استان های به عنوان معین و پشتیبان تعریف کنند.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان معین منطقه چهار شهرداری تهران معرفی و پشتیبان ما در بحث کمک رسانی به منطقه چهار شهر تهران هم استان خراسان شمالی تعیین شده که دراین رابطه نیاز به هماهنگی و تعامل است.

فرخی بیان داشت: براساس این تقسیم بندی وزارت کشور لیست انتظارات خود را از استان ها ارسال کرده که ما باید ظرفیت های موجود استان را اعلام و نیازهای خود را عنوان کنیم؛ همچنین در این لیست وظایف دستگاه های مختلف مشخص و تعریف شده که در اختیار آنها قرار گرفته است.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی ادامه داد: طی چند روز آینده به سرعت امکانات استان در حوزه مقابله با زلزله شناسایی و به وزارت کشور و استانداری تهران اعلام خواهد شد و موارد مورد نیاز هم شناسایی و به استان های پشتیبان اعلام می شود.

فرخی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر باید منطقه چهار تهران را کاملا شناسایی کنیم، در همین راستا قرار است طی دوهفته آتی، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در این منطقه حضور یابند و هماهنگی های لازم برای شناسایی کامل منطقه انجام شود که در صورت وقوع حادثه، با اطلاعات کامل بتوانیم اقدامات موثر را انجام دهیم .

مدیرکل بحران استانداری مرکزی تاکید کرد: دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران هر چه سریع تر فرم های جمع بندی که در اختیار دارند تکمیل کرده و به دبیرخانه مدیریت بحران ارسال کنند تا براساس ظرفیت ها، برنامه ریزی مناسب شکل بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 10 دی 1396 ، کدخبر: 4187633 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین