پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
استاندار مرکزی گفت: حوادث غیرمترقبه سالیانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند.

شعار سال: سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز چهارشنبه در بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان رستگاران اراک ضمن اشاره به قرارگرفته کشور در کمربند بلایای طبیعی عنوان کرد: با توجه به همین نکته، جهت مقابله با انواع بلایای طبیعی نیاز به آموزش و آماده‌باش بیشتری نسبت به سایر کشورها داریم.

آقازاده اظهار کرد: همچنین نیاز داریم سازه‌های شهری مستحکم‌تری ساخته شود تا آسیب کمتری در مواجهه با این بلایا داشته باشیم.

وی با اشاره به زلزله سال قبل استان کرمانشاه و زلزله چند روز پیش در این استان تصریح کرد: در زلزله سال قبل حدود ۱۰۰۰ نفر تلفات داشتیم اما امسال با آماده‌باش و آموزش مناسب همگانی این خسارات جانی به حدود ۱۰۰۰ نفر مصدوم تغییر کرد که موفقیتی بزرگ در این حوزه است.

استاندار مرکزی ضمن توصیه به دانش آموزان جهت آموزش به سایر افراد خانواده خود جهت مقابله با زلزله ادامه داد: اگر تک‌تک افراد جامعه آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند حتماً خسارت کمتری در این رابطه خواهیم داشت.

وی خسارت‌های واردشده به کشور از طریق بلایای طبیعی را سالیانه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: باید این قبیل مانورها را تمامی افراد جدی گرفته و ملکه ذهن کنند تا در مواجهه با زلزله واقعی آمادگی لازم را داشته باشند و تصمیم درست بگیرند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی:

برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه استان

فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی به برگزاری این مانور در ۱۰ مدرسه در اراک و در پنج مدرسه در سایر شهرهای استان اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش نقش بسیار مهمی در کم کردن خسارت‌های هنگام زلزله دارد و مانورهای مقابله با این بلای طبیعی بسیار حائز اهمیت و مفید است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیار آفتاب، تاریخ 7 آذر 97، کد مطلب: 47204: www.diyareaftab.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین